ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ МОЖЛИВОСТІ РЕІНЖИНІРИНГУ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ МАРКЕТИНГУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ФІНАНСІАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ

  • Лариса Гриценко Сумський державний університет
  • Володимир Боронос Сумський державний університет
  • Микола Мельник Сумський державний університет
  • Віталій Ігнатченко
  • Ярослав Ковальов Сумський державний університет
Ключові слова: промислове підприємство, фінансіалізація, інновація, маркетингова діяльність, реінжиніринг, бізнес-процес, реальний сектор економіки, бізнес-оточення

Анотація

Розвиток української економіки багато в чому залежить від здатності вітчизняних промислових підприємств вистояти під тиском трансформацій, що визначають нове бізнес- середовище. Такі підприємства формують реальний сектор національної економіки і їх успішність визначається здатністю адаптуватися, залучати інвестиції та ефективно працювати з інноваціями. Таким чином, майбутнє українських підприємств тісно пов’язано з ефективною фінансовою діяльністю, що має відображати прогресивні світові тенденції. То ж в роботі автором проведені дослідження з визначення впливу для вітчизняних промислових підприємств залучення інвестицій на успішність їх інноваційної діяльності в умовах фінансіалізації економіки та різких перетворень у бізнес-середовищі. Визначено переважаючий вплив геополітичних процесів на відповідний розподіл та слабкий рівень здатності реального сектору економіки, зокрема промислових підприємств протистояти радикальним та раптовим змінам в зовнішньому бізнес- середовищі. Запропоновано розглянути можливість залучення реінжинірингу бізнес-процесів в маркетинговій діяльності промислових підприємств для покращення позицій реального сектору економіки в залученні та ефективному освоєнні інвестицій. Проведено аналіз відповідності принципів та цілей реінжинірингу бізнес-процесів та різних моделей фінансового менеджменту. Акцентовано увагу на особливостях реінжинірингу бізнес-процесів в маркетинговій діяльності промислових підприємств, за рахунок якого може відбуватися оперативна адаптація підприємства до різких трансформацій у зовнішньому бізнес-середовищі. Автором визначено реінжиніринг бізнес-процесів маркетингової діяльності промислових підприємств, як такий, що здатний забезпечити ефективні трансформації внутрішнього бізнес-середовища промислового підприємства та мінімізувати негативний вплив фінансіалізації економіки на промислову галузь.

Посилання

Ofitsiinyi veb-sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [Official web-portal of State Statistics Service of Ukraine]. Retrieved from http://ukrstat.gov.ua.

Ekonomicheskiy slovar [Economic Dictionary] (2007). B. A. Rayzberg [i dr.]. INFRA-M, 495.

Treityak, O. V. (2016). Vplyv rozvytku finansializatsii rehionalnykh hospodarskykh system na investytsiinu diialnist [Influence of Economic Systems Financialization Development on Investment Activity]. Efektyvna ekonomika, 7. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5089.

Korneyev, M. V. (2014). Osoblyvosti pererozpodilu investytsiinykh resursiv v umovakh finansializatsii ekonomiky [Singularities of Investment Sources Distribution in Conditions of Economy Financialization]. Investytsii: praktyka ta dosvid, 16, 40–45. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2014_16_10.

Korneyev, M. V. (2014). Finansovyi sektor v umovakh finansializatsii ekonomiky: teoretychni zasady ta svitovyi dosvid [Financial Sector in Conditions of Economy Finacialization: theoretical basis and world experience]. Dnipropetrovsk, Akcent PP.

Hammer, M., Champy, J. (1997). Reinzhiniring korporatsii: Manifest revolyutsii v biznese [Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution]. SPb.: Izd-vo SPbU, 332.

Kornieiev, M. V. (2015). Metodolohichni zasady otsiniuvannia ta rehuliuvannia dysbalansiv rukhu finansovykh resursiv v ekonomitsi Ukrainy [Methodological Basis for Evaluation and Regulation of financial resources move misbalances in Ukrainian Economy]. (PhD thesis). Ukr. akad. bank. Spravy, Sumy. Retrieved from http://uabs.sumdu.edu.ua/images/stories/docs/2133/Dissert_Korneyev.pdf.

Demir, F. (2009). Financial Liberalization, Private Investment and Portfolio Choice: Financialization of Real Sectors in Emerging Markets. Journal of Development Economics, 88(2), 314–324.

Kobyzskyi, D. S. (2018). Orhanizatsiino-ekonomichne zabezpechennia reinzhynirynhu marketynhovoi diialnosti ukrainskykh mashynobudivnykh pidpryiemstv [Organizational and Economic Provision of Ukrainian Machine-Building Enterprises’ Marketing Activity Reengineering]. BiznesInform, 2, 319–325. Retrieved from http://oaji.net/articles/2017/727- 1525759578.pdf.

Starkova, N. A. (2007). Finansovyy menedzhment [Financial Management]: uchebnoye posobiye. Rybinsk, 174.

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2019-06-20
Як цитувати
Гриценко, Л., Боронос, В., Мельник, М., Ігнатченко, В., & Ковальов, Я. (2019). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ МОЖЛИВОСТІ РЕІНЖИНІРИНГУ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ МАРКЕТИНГУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ФІНАНСІАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ. Mechanism of an Economic Regulation, (2 (84), 30-41. https://doi.org/10.32782/10.21272/mer.2019.84.03
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА