ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МІЖ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ТРУДОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТЕРИТОРІЇ ТА ЇЇ БРЕНДОМ

  • Олексій Люльов Сумський державний університет
  • Тетяна Пімоненко Сумський державний університет
  • Ярослав Решетняк Сумський державний університет
  • Осеі Овусу Евелін Кума Сумський державний університет
  • Едвард Овусу Сумський державний університет
Ключові слова: трудовий потенціал, національний бренд, локальний бренд, людські ресурси

Анотація

Забезпечення сталого розвитку регіонів напряму залежить від здатності органів місцевого самоврядування приймати ефективні управлінські рішення за для вирішення соціальноекономічних проблем населення. Така відповідальність ще більше посилилась з початком перерозподілу владних повноважень між органами центральної та місцевої влади у 2015 р., що було обумовлено початком процесу децентралізації. Дана реформа передбачає зміну адміністративно-територіального устрою, перерозподіл фінансових потоків та податкових надходжень, зменшення впливу органів центральної влади на прийняття рішень на місцях. Хоча вона і вносить суттєві зміни в роботу державного та місцевого апарату, проте вона не впливає на вирішення найбільшої проблеми в Україні – демографічної кризи, що спричинена скороченням чисельності населення, як природнім шляхом, так і через зростаючою міграцію до більш розвинутих країн світу. І хоча зростання місцевих бюджетів дозволяє органам місцевого самоврядування збільшити кількість соціальних проєктів направлених на задоволення потреб громади, проте без ефективної моделі переконання що зазначені заходи реалізуються першочергово за для задоволення потреб власного населення є безрезультатними. В цьому контексті ефективним є відхід від стандартного принципу отримання вигоди "тут, і зараз" та побудови довгострокової стратегії розвитку регіону на основі його географічних, соціальних, культурних, історичних та бізнесових можливостей. Саме з цією метою більшість країн та міст починає формувати власні бренди, одним із ключових завдань якого є приваблення потенційного людського капіталу з інших територій чи країн, як у короткій, так і довготерміновій перспективі, а також збереження власного трудового потенціалу. Та зростаюча кількість брендів територій приводить до необхідності оцінки ефективності такого підходу до забезпечення конкурентоспроможності трудового потенціалу регіону. Тож, виходячи з вище наведеного метою статті є дослідження проблеми забезпечення людськими ресурсами території та рівня їх трудової конкурентоспроможності через призму локальних брендів. В основу методики оцінки частково покладено методи, що використовуються при формуванні індексів національних та локальних брендів Анхольта-Іпсоса та Індексу конкурентоспроможності міст.

Посилання

Anderson V. Regional competition as a factor of socio-economic development of Ukraine in the context of globalization. URL: https://www.wilsoncenter.org/sites/default/files/media/documents/publication/Agora04.pdf

Anholt, S. (1998). Nation-brands of the twenty-first century. Journal of Brand Management, 5(6), 395−406

Anholt, S. What is competitive identity? In Competitive identity. Palgrave Macmillan, London. 1998. Р. 1−23.

Anholt, S., Hildreth, J. Brand America: The Mother of All Brands (Great Brand Stories series). 2005. 192 p.

Antoniuk, L. (2005). International competitiveness of countries: regional aspect. International economic policy, 1(2), 49−68.

Brand book of L’viv. URL: https://city-adm.lviv.ua/news/government/12525-u-lvovi-rozroblenijbrendbuk-shhodo-log-

Brand of Chernihiv. URL: http://pik.cn.ua/print/7239/.

Brand of Khmelnitsky URL: https://vsim.ua/Podii/u-hmelnitskomu-obrali-brend-mista10674984.html.

Brand of Ternopol. URL: https://doba.te.ua/post/15377.

Brykova, I. V. (2005). Theoretical basis of international competitiveness of region. Economy and Entrepreneurship, 15. Р. 27.

Competitiveness of Ukrainian cities. URL: http://www.ier.com.ua/ua/mci.

Expert chat: José Torres on city brand fundamentals. URL: https://web.archive.org/web/20150402160437/http://placesbrands.com/expert-chat-jose-torres-oncity-brand-fundamentals/#

Fan, Y. (2006). Branding the nation: What is being branded? Journal of vacation marketing, 12 (1), 5−14.

Fatkhutdinov, R. A. Strategy of Competitiveness. 2005. 504 p.

New Logo of Ivano-Frankivsk URL: https://kurs.if.ua/news/novyy_logotyp_ivanofrankivska_vynesly_na_sesiyu_miskrady_71663.html/

New official Brand of Vinnytsia vid Fedoriv. URL: https://www.the-village.com.ua/village/city/citynews/285281-noviy-ofitsiyniy-brend-vinnitsi-vid-fedoriv.

Place Brand Research. URL: https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/publication/documents/2021-05/Anholt-Ipsos.pdf.

Porter, M. Competitiveness. 2002. 495 p.

Porter, M. International Competitiveness. 2004. 896 p.

Report 2019/2020. URL: http://www.ier.com.ua/ua/mci/Report_19−20.

Report 2021. [Electronic resource]. – Resource access mode: http://www.ier.com.ua/ua/mci/index_2021.

Rove Maison. Company’s competitiveness. 2000. 300 p.

Sumy – with new brand and logo. URL: https://imi.org.ua/blogs/sumy-z-novym-brendom-ilogotypom-shho-napysaly-pro-tse-sumski-onlajn-media-i30922

The IMD World Competitiveness Center The IMD World Competitiveness Yearbook. 2012. URL: https://www.imd.org/centers/world-competitiveness-center/rankings/world-competitiveness/

Ukrstat. Migration. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/ds/mr/arh_mr_tm.html.

Vasylenko, V. N., Kholodenko, O. Yu., & Budiakov, V. Ye. Regions’ Competitiveness: basis, assessment, and perspectives: monograph. 2008. 363 p.

Vidkrytyi tvorchyi konkurs z vyznachennia rozrobnyka brendu i brendbuku dlia mista Khmelnytskoho URL: http://brand.khm.gov.ua/.

Переглядів статті: 61
Завантажень PDF: 34
Опубліковано
2021-10-30
Як цитувати
Люльов, О., Пімоненко, Т., Решетняк, Я., Евелін Кума, О. О., & Овусу, Е. (2021). ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МІЖ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ТРУДОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТЕРИТОРІЇ ТА ЇЇ БРЕНДОМ. Mechanism of an Economic Regulation, (4 (94), 46-52. https://doi.org/10.21272/mer.2021.94.06