ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ СТРУКТУРИ ГУДВІЛУ ПІДПРИЄМСТВА

  • Віта Кошевець Сумський державний університет
Ключові слова: гудвіл, ділова репутація, ділові зв’язки, імідж, клієнтська база, якість менеджменту

Анотація

Термін «гудвіл» є відображенням довірчого ставлення різних груп стейкхолдерів до компанії і виступає одним із визначальних показників при оцінці вартості компанії. У результаті проведення морфологічного аналізу літератури, в якій досліджується природа гудвілу, автор дійшла висновку, що при вивченні впливу гудвілу на вартість компанії частіше за все беруться до уваги такі фактори, як ділові зв’язки, стабільна клієнтська база, престиж торгових марок, якість менеджменту та технології управління, репутація. На думку автора, зазначені фактори не є вичерпними та не надають достатньо змістовної інформації щодо результатів діяльності компанії. У статті запропоновано розглядати структурні елементи гудвілу в розрізі трьох сфер діяльності: економічної, екологічної та соціальної, відповідно до яких розроблено систему показників оцінки складових гудвілу.

Посилання

Бланк, И. А. Основы финансового менеджмента / И. А. Бланк. – К. : Эльга-Н, Ника-Центр, 2001. – Т. 1. – 536 с.

Десмонд, Г. М. Руководство по оценке бизнеса / Г. М. Десмонд, Р. Э. Келли. – М. : Рос. о-во оценщиков, 1996. – 264 с.

Ковалѐв, В. В. Корпоративные финансы и учет: понятия, алгоритмы, показатели : учеб. пособие / В. В. Ковалев, Вит. В. Ковалев. – М. : Проспект, КНОРУС, 2010. – 768 с.

Міжнародний стандарт фінансової звітності № 3. – Об’єднання бізнесу, 2010.

Оценка бизнеса : учебник ; под ред. А. Г. Грязновой, М. А. Федотовой. – М. : Финансы и статистика, 2001. – 512 с.

Оценка стоимости предприятия (бизнеса) ; под ред. Н. А. Абдуллаева, Н. А. Колайко. – М. : ЭКСМО, 2000. – 352 с.

Иванов, Д. С. Стимулирование инновационной деятельности российских производственных компаний: новые возможности и ограничения / Д. С. Иванов, Ю. В. Симачев, М. Г. Кузык // Форсайт. – 2012. – № 2. – С. 18–41.

Фінансові стандарти бухгалтерського обліку № 141. – Ділові комбінації, 2001.

Шарков, Ф. И. Константы гудвилла: стиль, паблисити, репутация, имидж и бренд фирмы : учеб. пос. / Ф. И. Шарков. – М. : Дашков и Ко, 2010. – 272 с.

Швіндіна, Г. О. Виробництво екологічно чистої продукції як один із факторів формування ділової репутації / Г. О. Швіндіна, В. В. Кошевець // БізнесІнформ. – 2012. – № 8. – С. 82–85.

Klingbeil, C. Intangible Assets and Goodwill in the context of Business Combinations: An industry study / С. Klingbeil. – 2010.

Larson, K. D. Financial accounting / K. D. Larson, P. W. Miller. – 6th ed. – Chicago : Irwin, 1995. – 686 p.

Blank, I. A. (2001), Fundamentals of Financial Management, Kyiv, Elga-N, Nika-Centr. (In Russian)

Desmond, G. M. and Kelli R. E. (1996), Guidelines for Business Valuation, Moscow, Rossijskoe obshhestvo ocenshhikov. (In Russian)

Kovaljov, V. V. and Kovaljov Vit. V (2010), Corporate finance and accounting: concepts, algorithms, performance, Moscow, Prospekt, KNORUS. (In Russian)

International Financial Reporting Standard 3 (2010), Business Combination. (In Ukrainian)

Gryaznova, A. G. and Fedotova M. A. (2001), Valuation of business, Moscow, Finansy i statistika. (In Russian)

Abdullaev, N. A. and Kolayko N. A. (2000), Evaluation of Enterprise (Business), Moscow, EKSMO. (In Russian)

Ivanov, D. S., Simachev Yu. V. and Kuzyk M. G (2012), “Stimulating of innovation activity of Russian production companies, new possibilities and limitations,” Forsayt, 2, 18–23. (In Russian)

Financial Accounting Standards 141 (2001), Business Combination. (In Ukrainian)

Sharkov, F. I. (2010), The constants of goodwill: style, publicity, reputation, image and brand of the company, Moscow, Dashkov i Ko. (In Russian)

Shvindina, H. O. and Koshevets V. V. (2012), “Production of environmentally friendly products as one of the factors of goodwill,” Business Inform, 8, 82–85. (In Ukrainian)

Klingbeil, C. (2010) Intangible Assets and Goodwill in the context of Business Combinations: An industry study.

Larson, K. D. and Miller P. W. (1995), Financial accounting, 6th ed., Chicago, Irwin.

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2013-09-30
Як цитувати
Кошевець, В. (2013). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ СТРУКТУРИ ГУДВІЛУ ПІДПРИЄМСТВА. Mechanism of an Economic Regulation, (3(61), 140-146. вилучено із http://mer-journal.sumy.ua/index.php/journal/article/view/571
Розділ
НАУКОВІ ПОВІДОМЛЕННЯ