ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА РИНОК СПОЖИВЧИХ ТОВАРІВ У РІЗНИХ РЕГІОНАХ: ГЛОБАЛЬНІ ЗМІНИ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Ключові слова: вплив пандемії коронавірусу, диджитал-маркетинг, соціальні мережі, глобалізація, контент

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу пандемії COVID-19 на ринки книговидання України та інших країн, а також аналізу основних тенденцій в маркетинговій діяльності книговидавців з використанням цифровізованих каналів комунікації. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю визначення дієвих стратегій для роботи книговидавців у кризових умовах, зокрема зумовлених впливом негативних факторів громадського здоров’я, на основі набутого досвіду для забезпечення стабільної роботи у разі виникнення подібних ситуацій у майбутньому. На прикладі соціальної мережі TikTok, зокрема спільноти любителів книг BookTok, здійснено дослідження змін у суспільних трендах у 2020-2022 рр. та у післяпандемічний період. Визначено, що ця соціальна мережа має значний вплив на книговидавничу галузь різних країн. Платформа сприяє зростанню обізнаності про книги та авторів, допомагає залучити нову аудиторію до читання, позитивно впливає на продажі книг. Взаємодія зі спільнотою читачів на платформі TikTok дозволяє авторам та видавцям налагодити зв'язок зі своєю аудиторією та сформувати спільноту справжніх фанатів книг, а також використовувати різні маркетингові інструменти для просування книжкової продукції. Усе перелічене вище істотно допомогло книговидавцям швидше повернутися до допандемічних показників роботи. Крім того, у статті ґрунтовно проаналізовані сучасні можливості платформи ТікТок для просування книг на українсьому ринку, особливості залученення нової аудиторії, а також типи контенту, які використовуються українськими видавництвами. Авторами узагальнено особливості роботи з книжковою спільнотою BookTok на сучасному етапі та наведено переваги, які така взаємодія може надати видавцям та авторам. Зроблено висновок, що спільнота BookTok продовжує розвиватися, і її вплив на книговидавничу галузь буде лише зростати. З практичної точки зору, обґрунтовано, що книговидавцям та авторам, які хочуть залишатися конкурентоспроможними, необхідно адаптуватися до нових реалій та використовувати можливості соціальних мереж для просування своєї продукції.

Посилання

Senchenko, M. (2021). Analiz sytuatsii u knyhovydanni ta tsinoutvorenni: dosvid Nimechchyny [Analysis of the situation in book publishing and pricing: the experience of Germany]. Visnyk Knyzhkovoi palaty – Bulletin of the Book Chamber, 9, 10–16. https://doi.org/10.36273/2076-9555.2021.9(302).10-16 [in Ukrainian].

Ren, D., & Kang, Z. (2021). How COVID-19 Has Affected China’s Publishing Industry. Publishing Research Quarterly, 37(3), 494–502. https://doi.org/10.1007/s12109-021-09829-2

Zegeng, C. (2021). Experience of transformation of the book industry of the PRC in the conditions of the pandemic. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 60, 53–62. https://doi.org/10.31516/2410-5333.060.05

Watkinson, C. T. (2021). What has the COVID-19 pandemic taught us about academic book publishing so far? A view from North America. The Journal of Electronic Publishing. https://doi.org/10.3998/jep.1645

Guren, C., McIlroy, T., & Sieck, S. (2021). COVID-19 and Book Publishing: Impacts and Insights for 2021. Publishing Research Quarterly, 37(1), 1–14. https://doi.org/10.1007/s12109-021-09791-z

Shenderivska, L., Guk, O., & Mokhonko, H. (2022). Transformation of business models of publishing house in the conditions of war and pandemic. Economic scope. https://doi.org/10.32782/2224-6282/179-12

Tukia, H. (2022). The role of book content and influencers on TikTok in marketing of books : bachelor’s thesis. Lappeenranta, 42 p. Available at: https://lutpub.lut.fi/bitstream/handle/10024/165072/Kandidaatintutkielma_Tukia_Helmi.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Guiñez-Cabrera, N., & Mansilla-Obando, K. (2022). Booktokers: Generating and sharing book content on TikTok. Comunicar, 30(71), 119–130. https://doi.org/10.3916/c71-2022-09

Olefirenko, O., Letunovska, N., Shevliuha O. (2019). Systemnyi pidkhid do rozroblennia zbutovoi polityky innovatsiino aktyvnykh promyslovykh pidpryiemstv [System approach to the development of sales policy of innovative-active industrial enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo – Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series International economic relations and world economy, 25(2), 20–24. [in Ukrainian].

Letunovska, N. (2017). Analiz peredumov formuvannia rehionalnoi konkurentospromozhnosti v sotsialno-ekonomichnii sferi [Analysis of the prerequisites of regional competitiveness in the social and economic sphere]. Infrastruktura rynku – Market Infrastructure, 3, 98–103 [in Ukrainian].

Rosokhata, A., Rybina O., Derykolenko, A., & Makerska, V. (2020). Improving the classification of digital marketing tools for the industrial goods promotion in the globalization context. Research in World Economy, 11 (4), 42–52. https://doi.org/10.5430/rwe.v11n4p42

Minchenko, M., Korobets, О., Kropuva, V. (2020). Systematization of modern tools to ensure a stable flow of consumers through online sales channels. Innovation, Social and Economic Challenges : the International Scientific Online Conference (Sumy, December 1-3, 2020), 53–56.

Minchenko, M., Artyukhova, N., Zdoima, A. (December 1-3, 2020). Effcctive models for promoting goods through social networks. Innovation, Social and Economic Challenges : the International Scientific Online Conference, 45–48.

Pimonenko, T., Liulov, O., Liulova, L. (2018). Marketing instruments to promote green investment: declining greenwashing. Economic scopet, 140, 204–213. https://doi.org/10.30838/ P.ES.2224.261218.204.339

Rosokhata, A., Chykalova, A. (November 3–4, 2020). Marketing activities features for different classification types of business structures. Socio-Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific and and and Practical Conference / edited by Prof., Dr. Vasilyeva Tetyana. Sumy : Sumy State University, 317–322

Makerska, V., Khomenko, L., Pimonenko T. (2021). Promotion tools in small and medium enterprises: bibliometric analysis. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi – Problems of system approach in economics, 5(85), 64–74. https://doi.org/10.32782/2520-2200/2021-5-10

Chow, A. R., & Gutterman, A. (2023). Indie bookstores are fighting to survive the pandemic. A new movement may have the answer. TIME. Available at: https://time.com/5822767/coronavirus-bookstores-amazon/

Friedman, J. (n.d.). How the pandemic is affecting book publishing. Jane Friedman. Available at: https://janefriedman.com/how-the-pandemic-is-affecting-book-publishing/

The legacy of COVID-19 for publishers: 19 notable trends and impacts. Media Makers Meet. Available at: https://mediamakersmeet.com/the-legacy-of-covid-19-for-publishers-19-notable-trends-and-impacts/

Coronavirus resources for booksellers. American Booksellers Association. Available at: https://www.bookweb.org/coronavirus-resources-booksellers#publisher

Anderson, P. (n.d.). Börsenverein Report: German Book Market Seen to Stabilize and Expand in 2018. Publishing Perspectives. Available at: https://publishingperspectives.com/2019/06/borsenverein-report-german-book-market-seen-to-stabilize-and-expand-in-2018/

Anderson, P. (n.d). Coronavirus impact: Börsenverein report on the German book market. Publishing Perspectives. Available at: https://publishingperspectives.com/2020/07/coronavirus-impact-the-borsenverein-report-on-the-german-market-covid19/

Peschel, S. (n.d). The impact of the cancelled Leipzig Book Fair on publishers. Deutsche Welle. Available at: https://www.dw.com/en/how-the-cancellation-of-the-leipzig-book-fair-affects-publishers/a-52647335

Frankfurter Buchmesse 2020 – Special Edition: online and in the city of Frankfurt, but without traditional on-site exhibition. Frankfurter Buchmesse. Available at: https://www.buchmesse.de/en/press/press-releases/2020-09-08-frankfurter-buchmesse-2020-special-edition-online-and-city

OpenBook release: In: 2020, the national book retail market saw a negative growth for the first time, down 5.08% year-on-year. Available at: https://mp.weixin.qq.com/s/I1GSW5mLlaFY2w0NIlYaNw?poc_token=HKKEbWWjjexo79dBiYCtOY5qC8ZqhU5YQTW6Q5WY

2020 Children’s Book Retail Market Report: The children’s book retail market grew by 1.96% year-on-year. Retrived from https://mp.weixin.qq.com/s/E6Z0QnF-FhEFBOXN6Qw2Lg

Baturevych, I., Voitovych, L., & Korniienko N. (n.d.). Yak u sviti pidtrymuiut knyhovydannia pid chas epidemii [How the world supports book publishers during an epidemic]. Available at: https://chytomo.com/pidtrymka-knyhovydannia-u-sviti/

Mori, Ye. (n.d.). Za 2020 rik v Ukraini prypynyly robotu 343 vydavnytstva ta 48 knyharen [In 2020, 343 publishing houses and 48 bookstores stopped working in Ukraine]. Available at: https://suspilne.media/152989-za-2020-rik-v-ukraini-pripinili-robotu-343-vidavnictva-ta-48-knigaren

Zvernennia do Komitetu VR stosovno pidtrymky pilh z opodatkuvannia haluzi [Appeal to the Committee of the Verkhovna Rada regarding the support of tax incentives for the industry]. Available at: http://www.upba.org.ua/index.php/uk/vydavnytstva/item/288-zvernennia-do-komitetu-vr-stosovno-pidtrymky-pilh-z-opodatkuvannia-haluzi

X Knyzhkovyi Arsenal zminiuie daty provedennia [X Book Arsenal changes the dates]. Available at: https://artarsenal.in.ua/povidomlennya/h-knyzhkovyj-arsenal-zminyuye-daty-provedennya

Shaul, B. (n.d.). App Annie: TikTok Was the Most Downloaded App Worldwide in 2020. Available at: https://www.adweek.com/media/app-annie-tiktok-was-the-most-downloaded-app-worldwide-in-2020/

#Booktok. Available at: http://surl.li/puwbv

#Уkrbuktok. Available at: https://web.archive.org/web/20231203 142230/https://www.tiktok.com/tag/укрбукток

Moongirlreads_. Books that will make you sob (2020). Available at: https://www.tiktok.com/@moongirlreads_/video/6858731924865797381?is_from_webapp=1&sender_device=pc

The official account of Barnes & Noble Booksellers. Available at: https://www.tiktok.com/@bnbuzz

Top 10 Books (n.d.). Available at: https://www.npd.com/news/entertainment-top-10/2023/top-10-books/

Colleen Hoover. Author of It Ends With Us, Verity, etc. (n.d.). Available at: https://www.tiktok.com/@colleenhoover

Vydavnytstvo «Vydavnytstvo». Knyzhky ne Elis Osman z LHBTIK+ tematykoiu, yaki planuiemo vydaty ["Publishing" publishing house. We plan to publish non-Alice Osman LGBTQ+ books]. (2023). Available at: https://www.tiktok.com/@vydavnytstvo/video/7274240556891409696?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7328514271057724934

Vydavnytstvo «Vivat» (2023). Available at: https://www.tiktok.com/@vivat_book/video/7207735636046990598

Klub Simeinoho Dozvillia. Aktsiiu do Black Friday rozpochato [Family Leisure Club. The promotion for Black Friday has started] (2023). Available at: https://www.tiktok.com/@ksd_bookclub/video/7304599640022863109

Klub Simeinoho Dozvillia. Rozihrash-blyskavka [Family Leisure Club. Lightning raffle] (2023). Available at: https://www.tiktok.com/@ksd_bookclub/video/7296061181519858950?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7308366684384855558

Iurchenko, I. (n.d.). Znimaty chy ne znimaty: yak TikTok staie instrumentom promotsii knyzhok [To film or not to film: how TikTok becomes a book promotion tool]. Available at: https://chytomo.com/znimaty-chy-ne-znimaty-iak-cherez-tiktok-staie-instrumentom-promotsii-knyzhok

Переглядів статті: 90
Завантажень PDF: 58
Опубліковано
2024-05-27
Як цитувати
Летуновська, Н., Храмова, К., & Ясніковскі, А. (2024). ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА РИНОК СПОЖИВЧИХ ТОВАРІВ У РІЗНИХ РЕГІОНАХ: ГЛОБАЛЬНІ ЗМІНИ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ. Mechanism of an Economic Regulation, (2 (104), 18-28. https://doi.org/10.32782/mer.2024.104.02
Розділ
ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В ЕКОНОМІЦІ