ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА У ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: РОЛЬ ОСВІТНІХ ПРОВАЙДЕРІВ

  • Ольга Лукаш Сумський державний університет
  • Юрій Дерев’янко Сумський державний університет
  • Тетяна Васильєва Сумський державний університет
  • Марина Танащук Сумський державний університет
Ключові слова: освіта, розвиток, конкуренція, рейтинг, ринок

Анотація

У статті досліджено стан розвитку конкурентного середовища освітньої галузі. Більшість досліджень поточного та майбутнього стану вищої освіти сходяться на кількох висновках. Одним із таких висновків є те, що ділова етика та практика стають прийнятними у вищій освіті. Багато тенденцій, з якими стикається освітня галузь, наразі добре відомі та мають прямі стратегічні наслідки (наприклад, необхідність збереження принципу суспільного блага як важливого компонента місії університету, необхідність прийняти стратегії формування бюджету, щоб збалансувати зменшення державного фінансування), кілька інших тенденцій мають багатогранний вплив на вищу освіту. Детальний аналіз сильних і слабких сторін, можливостей і загроз, свідчить про те, що сектор вищої освіти повинен відповісти на основні сучасні виклики, які було проаналізовано. Основний фокус освітніх провайдерів зосереджений на підтримці інституційної репутації та наданні послугах суспільству. Заклади освіти повинні стати підприємливими, а менеджери повинні керуватися бізнес-мисленням у своїй діяльності, діяти як лідери та збалансовувати престиж та ринкові принципи у своїх рішеннях. Конкуренція між дослідницькими університетами не тільки здебільшого спрямована на дослідження, але й торкається широкого кола питань: конкуренція за студентів, гранти, відкриття, патенти, науковців, державні та приватні ресурси тощо. Креативність та інновації мають важливе значення у вищій освіті та науці, а отже, в центрі уваги вчених і практиків управління, можна виокремити чотири проблеми, які необхідно вирішувати і актуальність яких поступово зростає: зростаюча напруженість між конкуренцією та спільнотою (суспільством); навантаження на окремих осіб (науковці, викладачі, менеджери) та ЗВО, що виникає через численні конкурентні змагання; зміна відносин між організацією діяльності ЗВО та окремими дослідниками (працівниками); вплив рейтингів та статусної конкуренції на загальну інноваційну здатність системи освіти.

Посилання

Buser, T., Niederle, M., & Oosterbeek, H. (2021). Can competitiveness predict education and labor market outcomes? Evidence from incentivized choice and survey measures (No. w28916). National Bureau of Economic Research. DOI: https://doi.org/10.3386/w28916

Gibbs, P., & Murphy, P. (2009). Implementation of ethical higher education marketing. Tertiary Education and Management, 15(4), 341–354.

Kaplan, A. M. (2014). European management and European busi-ness schools: Insights from the history of business schools. European Management Journal, 32(4), 529–534.

Krücken, G. (2021). Multiple competitions in higher education: a conceptual approach. Innovation, 23(2), 163–181.

Marginson, S. (2006). Dynamics of national and global competition in higher education. Higher Education, 52(1), 1–39.

Musselin, C. (2018). New forms of competition in higher education. Socio-Economic Review, 16(3), 657–683.

Nedbalova, E., Greenacre, L., & Schulz, J. (2014). UK higher education viewed through the marketization and marketing lenses. Journal of Marketing for Higher Education, 24(2), 178–195.

Neves, V. (2018). Choice and competition in education: an endless controversy?. Análise Social, 53(227), 260–279.

Olssen. M. (2016). Neoliberal competition in higher education today:

research, accountability and impact, British Journal of Sociology of Education, 37:1, 129-148, DOI: https://doi.org/10.1080/01425692.2015.1100530

Paye, S. (2013). Diffe´rencier les pairs. Mise en gestion du travail universitaire et encastrement organisationnel des carrie`res acade´miques (Royaume-Uni, 1970-2010), PhD thesis in Sociology, Sciences Po, Paris.

Pucciarelli, F., & Kaplan, A. (2016). Competition and strategy in higher education: Managing complexity and uncertainty. Business Horizons, 59(3), 311–320.

The Global Sustainable Competitiveness index – Solability. Retrieved October 25, 2022, from https://solability.com/the-global-sustainable-competitiveness-index/the-index

World University Rankings. Times Higher Education (THE). (2022, October 21). Retrieved November 3, 2022, from https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2023/world-ranking#!/page/0/length/25/locations/UKR/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/scores

Переглядів статті: 136
Завантажень PDF: 141
Опубліковано
2022-10-25
Як цитувати
Лукаш, О., Дерев’янко, Ю., Васильєва, Т., & Танащук, М. (2022). ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА У ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: РОЛЬ ОСВІТНІХ ПРОВАЙДЕРІВ. Mechanism of an Economic Regulation, (3-4(97-98), 31-39. https://doi.org/10.32782/mer.2022.97-98.08
Розділ
ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В ЕКОНОМІЦІ