ЗЕЛЕНИЙ МАРКЕТИНГ – ПЕРСПЕКТИВНА КОНЦЕПЦІЯ РИНКОВОГО ПОЗИЦІЮВАННЯ ЯК РЕАКЦІЯ НА ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ

Ключові слова: зелений маркетинг, напрямки екологізації підприємств, грінвошінг, еко-брендинг, екологічна свідомість, еко-тренди

Анотація

У статті визначено зміст поняття «зелений маркетинг», окреслено актуальність впровадження концепції зеленого маркетингу в систему господарської діяльності підприємства в сучасних умовах, з орієнтацією на отримання вигоди в тривалій перспективі. Запропоновано заходи з екологізації господарської діяльності підприємства через запровадження сучасних інноваційних технологій спрямованих на відтворення та захист довкілля. Представлено підходи до стимулювання екологічного попиту через формування еко-свідомості споживача, визначено суспільний та екологічний ефекти такої діяльності. Визначено раціональне рекреаційне природокористування як важливий інструмент зеленого маркетингу, реалізація якого є необхідним напрямком господарювання в умовах всезростаючого попиту та необмеженості потреб. Відповідно до запропонованих напрямків екологічного маркетингу визначено конкретні заходи, інструменти та підходи, реалізація яких в комплексі маркетингу підприємства сприяє як оптимізації ринкового позиціювання підприємства, так і збереженню та відтворенню навколишнього середовища відповідно до сучасних викликів та реалій господарювання.

Посилання

Особливості соціально-економічного поступу національної економіки в умовах інформаційно-технологічних викликів : колективна монографія / За наук. ред. к.е.н., проф. Квасній Л. Г., к.е.н., доц. Татомир І. Л. Трускавець : Посвіт, 2020. 338 с. URL: https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=26582.pdf

Грищенко О. Ф., Косторнова С. О. Дослідження перспектив використання зеленого маркетингу в туризмі. Ефективна економіка. 2017. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5723

Ілляшенко С.М., Прокопенко О.В. Екологічний маркетинг. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload/123456789/8550/1/2003_19.pdf

Мальчик М. В., Мартинюк О. В. Парадигма формування та розвитку «зеленого маркетингу» в сучасних умовах. URL: http://www.venu-journal.org/download/2015/2(29)/pdf/11-Malchik.pdf

Садченко О. В. Концепції екологічного маркетингу. Економіка природокористування. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/48398988.pdf

Pavlenko T. V. The essence of green marketing. URL: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/132529/12899

Рябова Т. А., Рябов І. Б. Проблеми та перспективи екологічного маркетингу в Україні. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. № 3 (108). URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2019/3_2019/32.pdf

На двох заводах Nestlé в Україні побудували сонячні електростанції. ECOBUSSINES GROUP. Платформа рішень для менеджерів природоохоронної діяльності. URL: https://ecolog-ua.com/news/na-dvoh-zavodah-nestle-v-ukrayini-pobuduvaly-sonyachni-elektrostanciyi

Леденко В. Тренд на турботу про екології, хто використовує це в маркетингу. URL: https://koloro.ua/ua/blog/brending-i-marketing/trend-na-zabotu-obekologii.htm

Про схвалення Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 року № 430 р. / Кабінет Міністрів України URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text

Біоупаковка врятує людство. Агробізнес сьогодні. URL: http://agro-business.com.ua/agro/idei-trendy/item/15420-bioupakovka-vriatuie-liudstvo.html

Куць Н. Екологічна свідомість українців & довкілля / Аналітичний документ. URL: http://epl.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/ekosvidomist.pdf

Osoblyvosti socialjno-ekonomichnogho postupu nacionaljnoji ekonomiky v umovakh informacijno-tekhnologhichnykh vyklykiv: kolektyvna monoghrafija (2022) / Za nauk. red. k.e.n., prof. Kvasnij L. Gh., k.e.n., doc. Tatomyr I. L. Truskavecj: Posvit, 338 p. Available at: https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=26582.pdf (in Ukrainian)

Ghryshhenko O. F., Kostornova S. O. (2017) Doslidzhennja perspektyv vykorystannja zelenogho marketynghu v turyzmi. Efektyvna ekonomika, vol. 8. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5723

Illjashenko S. M., Prokopenko O. V. Ekologhichnyj marketyngh. Available at: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload/123456789/8550/1/2003_19.pdf

Maljchyk M. V., Martynjuk O. V. Paradyghma formuvannja ta rozvytku «zelenogho marketynghu» v suchasnykh umovakh. Available at: http://www.venu-journal.org/download/2015/2(29)/pdf/11-Malchik.pdf

Sadchenko O. V. Koncepciji ekologhichnogho marketynghu. Ekonomika pryrodokorystuvannja. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/48398988.pdf

Pavlenko T. V. The essence of green marketing. Available at: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/132529/12899

Rjabova T. A., Rjabov I. B. (2019) Problemy ta perspektyvy ekologhichnogho marketynghu v Ukrajini. Serija: Ekonomika ta pidpryjemnyctvo, vol. 3 (108). Available at: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2019/3_2019/32.pdf

Na dvokh zavodakh Nestlé v Ukrajini pobuduvaly sonjachni elektrostanciji. ECOBUSSINES GROUP. Platforma rishenj dlja menedzheriv pryrodookhoronnoji dijaljnosti. Available at: https://ecolog-ua.com/news/na-dvoh-zavodah-nestle-v-ukrayini-pobuduvaly-sonyachni-elektrostanciyi

Ledenko V. Trend na turbotu pro ekologhiji, khto vykorystovuje ce v marketynghu. Available at: https://koloro.ua/ua/blog/brending-i-marketing/trend-na-zabotu-obekologii.htm

Pro skhvalennja Nacionaljnoji transportnoji strateghiji Ukrajiny na period do 2030 roku: Rozporjadzhennja Kabinetu Ministriv Ukrajiny vid 30 travnja 2018 roku # 430 r. / Kabinet Ministriv Ukrajiny. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text

Bioupakovka vrjatuje ljudstvo. Aghrobiznes sjoghodni. Available at: http://agro-business.com.ua/agro/idei-trendy/item/15420-bioupakovka-vriatuie-liudstvo.htl

Kucj N. Ekologhichna svidomistj ukrajinciv & dovkillja / Analitychnyj dokument. Available at: http://epl.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/ekosvidomist.pdf

Переглядів статті: 447
Завантажень PDF: 281
Опубліковано
2022-10-25
Як цитувати
Гаврилець, О., Дочинець, Н., & Кампо, Г. (2022). ЗЕЛЕНИЙ МАРКЕТИНГ – ПЕРСПЕКТИВНА КОНЦЕПЦІЯ РИНКОВОГО ПОЗИЦІЮВАННЯ ЯК РЕАКЦІЯ НА ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ. Mechanism of an Economic Regulation, (3-4(97-98), 118-123. https://doi.org/10.32782/mer.2022.97-98.19
Розділ
ЕКОНОМІКА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ І ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ