ЕКОЛОГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ У ПАРАДИГМІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Ключові слова: глобальні проблеми, екологічний маркетинг, зелена економіка, сталий розвиток, Четверта технологічна революція

Анотація

global problemsРозглянуто теоретико-методологічні підходи до розбудови сфери маркетингу в інформаційному суспільстві на принципах сталого розвитку, що обумовлено завданням створення і підтримки, за допомогою маркетингу, конкурентних переваг, сумісних з завданнями концепції сталого розвитку, адаптації маркетингової орієнтації організацій до потреб сталого розвитку з метою гармонізації взаємодії «природа – суспільство». Показано, що в сфері маркетингу орієнтація на концепцію сталого розвитку актуалізувала формування ідеології сталого маркетингу та сталого споживання, сталої маркетингової організації та сприяла формуванню екологічного маркетингу, який орієнтується на демонстрацію компаніями етичним споживачам позитивної соціальної та екологічної поведінки, відповідальності за екологічну безпеку, життя та здоров’я споживачів. Відповідно до курсу України на інтеграцію до Європейського Союзу, перед економічною політикою держави ставиться завдання розбудови економіки на принципах сталого розвитку. Актуалізовано питання необхідності поєднання зусиль держави та громадянського суспільства для реалізації концепції сталого розвитку. Вказано, що для подолання домінування ресурсо- та енергоємних галузей і технологій, сировинної орієнтації експорту, яка домінує в Україні, державна політика має враховувати здобутки Четвертої технологічної революції та здійснювати підтримку наукоорієнтованих виробництв. Розглянуто роль досягнень Четвертої технологічної революції, для вирішення проблем сталого розвитку завдяки технологіям альтернативного видобутку енергії, «розумним» технологіям для будинку, хмарним технологіям, які стають базою для розрахунків ощадливого розподілу ресурсів та оптимального задоволення потреб споживачів. Показано, що зусиллями громадянського суспільства, з сформованою екологічною свідомістю, можливо подолати ідеологію споживацького суспільства, яка призвела до глобальної екологічної кризи та не допустити нехтування бізнесом вимог з охорони навколишнього середовища, економії капіталовкладень в екологічну сферу.

Посилання

Suggested Citation: Wolf M. J., Emerson J. W., Esty D. C., de Sherbinin A., Wendling Z. A., et al. (2022). 2022 Environmental Performance Index. New Haven, CT: Yale Center for Environmental Law & Policy. Available at: www.epi.yale.edu.

Tunytsia T. Yu. (2007) Ekonomichna polityka zbalansovanoho pryrodokorystuvannia v konteksti hlobalizatsiinykh protsesiv. Naukovyi visnyk. Lviv : Natsionalnyi lisotekhnichnyi universytet Ukrainy. Vyp.17.7. S.181-191.

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Zovnishnia torhivlia Ukrainy tovaramy u 2021 rotsi. https://ukrstat.gov.ua/express/expr2022/02/14.pdf

Havrylets O.V., Dochynets N.V., Kampo H.M. (2022) Zelenyi marketynh – perspektyvna kontseptsiia rynkovoho pozytsiiuvannia yak reaktsiia na vyklyky sohodennia. Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky. № 3-4 (97-98). p.118-122.

(2018) Chetverta promyslova revoliutsiia: zmina napriamiv mizhnarodnykh investytsiinykh potokiv: monohr. / za nauk. red. A.I. Krysovatoho ta O.M. Sokhatskoi. Ternopil : Osadcha Yu.V. P. 478

Zvarych I. (2017) Tsyrkuliarna ekonomika i hlobalizovane upravlinnia vidkhodamy. Zhurnal yevropeiskoi ekonomiky. Tom 16. №1(60). p. 41-57.

Koshetar U., Orochovska L., Lytvynska S. and Stetsyk C. (2021) Social and economic aspects of the formation of environmental consciousness. E3S Web of Conferences. Vol. 110, 10033. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202124411033

Rosokhatska M.O., Marchenko O.V., Kraus K.M., Kraus N.M. (2022) Kontseptsiia «zelenoho» biznesu – danyna modi chy vyklyk chasu? European scientific journal of Economic and Financial innovation. №2(10). S. 65-74.

Ellen MacArthur Foundation. Global Commitment 2022. https://ellenmacarthurfoundation.org/global–commitment–2022/overview

Kniazieva T., Smerichevskyi S., Ramenska S. (2019) Methods of management by enterprise corporate social responsibility development: ecological component. Conceptual aspects management of competitiveness the economic entities: collective monograph. Przeworsk : WSSG. Vol. 1. p. 30-42.

Suggested Citation: Wolf M. J., Emerson J. W., Esty D. C., de Sherbinin A., Wendling Z. A., et al. (2022). 2022 Environmental Performance Index. New Haven, CT: Yale Center for Environmental Law & Policy. URL: www.epi.yale.edu.

Туниця Т. Ю. Економічна політика збалансованого природокористування в контексті глобалізаційних процесів. Науковий вісник. Львів : Національний лісотехнічний університет України, 2007. Вип.17.7. С. 181–191.

Державна служба статистики України. Зовнішня торгівля України товарами у 2021 році. https://ukrstat.gov.ua/express/expr2022/02/14.pdf

Гаврилець О.В., Дочинець Н.В., Кампо Г.М. Зелений маркетинг – перспективна концепція ринкового позиціювання як реакція на виклики сьогодення. Механізм регулювання економіки. 2022. № 3-4 (97-98). С. 118–122.

Четверта промислова революція: зміна напрямів міжнародних інвестиційних потоків: моногр. / за наук. ред. А.І. Крисоватого та О.М. Сохацької. Тернопіль : Осадча Ю.В., 2018. 478 с.

Зварич І. Циркулярна економіка і глобалізоване управління відходами. Журнал європейської економіки. 2017. Том 16. №1(60). С. 41–57.

Koshetar U., Orochovska L., Lytvynska S. And Stetsyk C. Social and economic aspects of the formation of environmental consciousness. E3S Web of Conferences. 2021. Vol. 110, 10033. DOI : https://doi.org/10.1051/e3sconf/202124411033

Росохацька М.О., Марченко О.В., Краус К.М., Краус Н.М. Концепція «зеленого» бізнесу – данина моді чи виклик часу? European scientific journal of Economic and Financial innovation. 2022. №2(10). С. 65–74.

Ellen MacArthur Foundation. Global Commitment 2022. https://ellenmacarthurfoundation.org/global–commitment–2022/overview

Kniazieva T., Smerichevskyi S., Ramenska S. Methods of management by enterprise corporate social responsibility development: ecological component. Conceptual aspects management of competitiveness the economic entities: collective monograph. Przeworsk : WSSG, 2019. Vol. 1. Р. 30–42.

Переглядів статті: 125
Завантажень PDF: 88
Опубліковано
2023-03-10
Як цитувати
Князєва, Т., & Ороховська, Л. (2023). ЕКОЛОГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ У ПАРАДИГМІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Mechanism of an Economic Regulation, (1 (99), 17-22. https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.03
Розділ
ЕКОНОМІКА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ І ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ