СТРАТЕГІЧНЕ ЛІДЕРСТВО І ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА/ОРГАНІЗАЦІЇ В ГАНІ
Анотація
Конкуренція у світовій економіці ХХІ століття буде складною, зі значними викликами і насиченою конкурентними можливостями та загрозами. Організаційні лідери зустрічаються із цілком новим набором управлінських завдань, пов'язаних з концепцією глобалізації, швидким розвитком інформаційних технологій та комунікацій, а останнім часом корпоративної соціальної відповідальності та корпоративного управління. Важливим постає питання чи є ефективною практика стратегічного лідерства і як вона може допомогти організаціям підвищити продуктивність в умовах бурхливого та непередбачуваного соціокультурного бізнес-середовища. Кожна організація хоче вижити і розвиватися в умовах постійно змінюваного та конкурентного середовища. Для цього організація має реагувати та пристосовуватися до соціальних, економічних та політичних змін в навколишньому середовищі. В статті розкривається термінологічний базис «стратегічного лідерства» і пояснюється чому це критично для організації? Крім того, дана робота проводить відмінність між керівництвом та стратегічним лідером на основі емпіричних доказів. Авторами обговорюється шість найважливіших компонент модуля стратегічного лідерства, розроблених Хіттелем, а саме: а) визначення стратегічного напрямку; б) експлуатація та підтримка основних компетенцій; в) розвиток людського капіталу; г) підтримка ефективної корпоративної культури; д) етична практика; е) встановлення стратегічного контролю, щоб пояснити, чому стратегічне лідерство важливе для організації. У статті підкреслюється, що стратегічний контроль може використовуватися для сприяння розподілу як матеріальних, так і нематеріальних ресурсів між незалежними підприємствами в корпоративному портфоліо. Крім того, стратегічний контроль забезпечує гнучкість та інновації, необхідні для використання конкретних ринкових можливостей. У статті зазначено, що стратегічні лідери ініціюють довгострокове бачення, яке гарантує, що їх організації використовують свої основні компетенції, щоб отримати конкурентну перевагу.
Посилання
Axelrod, B., Handfield-Jones, H. & Michael, E. (2002). A new game plan for C players, Harvard Business Review, 80(1), 80–90.
Barney, J.B. (1986). Organizational culture: Can it be a source of sustained competitive advantage? Academy of Management Review, 11, 656–665.
Birkinshaw, J. & Hood, N. (2001). Unlashed Innovation in Foreign Subsidiaries, Harvard Business Review, 73(3), 131–137.
Boal, K.B., & Hooijberg, R. (2001). Strategic Leadership Research; Moving on, Leadership Quarterly, 11(4), 515–549.
Brass, D.J., Butterfield, K.D. & Skaggs, B.C. (1998). Relationships and Unethical Behaviour: A social Network perspective, Academy of Management Review, 23, 14–31.
Briggs, D. (2007). Leaders in Transaction: The First 100 Days, Strategic Communication Management, Feb/Mar 11, 2, 13 ABI/INFORM Global.
Buchanan & Hucyzinski, A. (2004). Organizational Behaviour, 5the edition, Practice Hall, Essex.
Cannella, A.A., & Monroe, M.J. (1997). Contrasting Perspectives on Strategic Leaders: Towards a more realistic view of top managers, Journal of Management, 23, 239–290.
Chilton, K. (1994). The Global Challenges of American Manufacturers, St. Louis, Washington University, Centre for the Study of American Business.
Collingwood, H. & Coutu, D.L. (2002). Jack on Jack, Harvard business Review, 80(2), 88–94.
Collins, J. (2001). Level 5 leadership: The triumph of humanity and fierce resolve, Harvard business Review, 79, 5, 65–77.
Collins, C.J. & Porras, J.I. (2002). Building your company’s vision, Harvard Business Review, 74(5), 65– 77.
Collins C.J. & Porras, J.I. (1994). Build to last; Successful habits of visionary companies, New York, Random house.
Creaton, S. (2005). Ryanair: How a small Irish Airline Conquered Europe, Aurum Press, LTD.
Davids, M. (1995). Where style Meets substance, Journal of Business Strategy, 16(1), 48–60.
Dess, G.G and Picken, J.C. (2000). Changing roles: leadership in the 21st century, Organizational Dynamics, 18–25.
Distefano, J.J. & Maznevski, M.L. (2003). Developing global managers integrating theory, behavior, data and performance, in Mobley, H.W & Dorfman, P.W. (eds). Advance in Global Leadership, Oxford, UK, Elsevier science, Ltd.
Eurekster Inc., (2003–2005). Federal Bankruptcy Court Search Swicki, http://www.bankruptcy.com. Accessed on 14.04.07.
Finkelstein, S., & Hambrick, D.C. (1996). Strategic Leadership: Top executives and their effects on organization, St Paul, MN: West Publishing company.
Fiol, C.M. (1991). Management culture as competitive resource: An identity-based view of sustainable competitive advantage, Journal of Management, 17, 197–211.
Getting, J. & Johnson, D. (2003). Wonder women; Profiles of leading female CEOs and business executives, http:www.infoplease.com. Accessed on 10.04.07.
Gittell, J.H. (2000). Paradox of Coordination and Control, California Management Review, 42(3), 101– 107.
Ghosal, S., & Barlett, C.A. (1994). Linking organizational context and Managerial action: The dimension of quality of management, Strategic Management Journal, 15, 91–112.
Govindarajan, V. Gupta, A.K. (2001). Building an effective global business team, Sloan Management Review, 42(4), 63–71.
Green, S., Hassan, F., Immelt, J., Mark, M., & Meiland, D., (2003). In search for global leaders, Harvard Business Review, 81(8), 38–45.
Gupta, A.K. & Govindaarajan, V. (2000). Knowledge management’s social dimension; Lessons from Nucor steel, Sloan Management Review, 42(1), 71–80.
Hagan, F.A., Hassan, T.M. & Amin, G.A. (1998). Critical strategic Leadership components: An Empirical Investigation, Sam advanced Management Review, 42(1), 71–80.
Hambrick, D.C & Mason, P. (1984) Upper echelons: The organization as a reflection of its top managers, Academy of management review, 9, 193–206.
Hambrick, G. & Prahalad, C.K. (1993), Strategy as Stretch and Leverage, Harvard Business Review, 71(2), 75–84.
Hamel, G. & Prahalad, C.K. (1989). Strategic Intent, Harvard Business Review, 69(3), 63–76.
Hitt, M.A., Hoskisson, R.E & Harrison, J.s., (1991). Strategic Competitiveness in the 1990s: Challenges and Opportunities for U.S. Executives, Academy of Management Executive, 5, 7–22.
Hitt, M.A. & Keats, B.W. & Yucel, E., (2003). Strategic Leadership in global business organizations, in Mobley, W.H. & Dorfman, P.W. (Eds), advance in Global Leadership, Oxford, UK, Elsevier science Ltd.
Hitt, M.A. & Keats, B.W. (1992). Strategic Leadership and restructuring: a reciprocal interdependence, in Philips, R.L. & Hunt J.G. (Eds). Strategic Leader ship, A Multinational-level perspective, 45–61, Westport, conn, Quorum books.
Hitt, MA., Lei, D. & Bettis, R. (1996). Dynamic core Competencies through metal-learning and strategic context, Journal of Management, 22, 547–567.
Hitt, M.A., Ireland, R.D & Hoskisson, R.E. (1999). Strategic Management: competitiveness and Globalization concepts, St. Paul, MN: West Publishing Company.
Hitt, M.A., Ireland, R.D & Hoskisson, R.E. (1992). Strategic Management: competitiveness and Globalization, St. Paul, 3rd edition, Cincinnati, South West College Publishing Company.
Hoskission, R.E., & Johnson, R.A. (1992). Corporate restructuring and strategic change: The effect on diversification strategy and R&D intensity, Strategic Management Journal, 13, 624–634.
Hunt, J.G. (1991), Leadership: A new synthesis, Newbury Park, CA, Sage.
Ireland, R.D. Hitt, M.A., (2005). Achieving and Maintaining Competiveness in the 21st century: The role of strategic leadership, Academy of Management Executive 19(4), 63–77.
Jeeter, L.W. (2003). Disconnected: Deceit and Betrayal at WorldCom, New York, John Wiley & Sons.
Kirsch, L.J. (1996). The management of complex tasks in organizations: Controlling the systems development process, Organization science, 7, 1–21.
Kranhold, K. (2003). GE application don’t wash with growth, Wall Street Journal online, April 3, http//:www.wsj.com. Accessed on 10.04.07.
Laverty, K.J. (1996). Economic ‘short-termism’: The debate, the unresolved issues, and the implications for management practice and research, Academy of Management Review, 21, 825–860.
Lengnick-Hall, C.A. & Wolff, J.A. (1999). Similarities and Contradiction in the Core Logic of Three Strategy Research Streams, Strategic Management Journal, 20, 1109–1132.
Leinicke, L.M., Ostrosky, J.A. & Rexroad, W.M. (2000). Quality Financial Reporting: Back to the Basis, CPA Journal, 67–71.
Levin, M.I. (2000). Vision Revisited, Journal of Applied Behaviour Science, 36, 91–107.
Maruca, R.F., (2000). The right way to global: An interview with Whirlpool CEO, David Whitwam,
Harvard Business Review, 72(2), 136.
Mc Williams, A., Van Fleet. D., Wright, P.M. (2001). Strategic Management of Human Resource for Global Competitive Advantage, Journal of Business Strategy, 18(1), 1–24.
Mullins, L.J. (2002). Management and Organizational Behaviour, Prentice Hall, Essex.
Nicholls, J. (1994). The strategic Leadership Star: A Guiding in Delivering Value to the Customer, Management Decision, 32(8), 21–26.
Peters, T.J. (2001). Leadership: Sad facts and silver linings, Harvard Business Review, 79(11), 121–128.
Pfeffer, J. (1994). Competitive Advantage through People, Cambridge, MA: Harvard Business School Press, 4.
Rickards, T. & Clark, M. (2006). Dilemmas of Leadership, 1st edition Abingdon, Routledge.
Saloner, G. (2000). The design and effects of control system: Test of direct and indirect-effect model, Accounting Organizations and Society, 25, 185–202.
Rotemberg, J.J. & Saloner, G. (2000). Visionaries, managers and strategic direction, Journal of Economics, 31, 693–716.
Shields, M.D., Deng, F.J. & Kato, Y. (2000). The design and effects of control system: Test of direct and indirect-effect model, Accounting Organization and Society, 25, 185–202.
Simons R. (1994). How new top managers use control system as levers of strategic renewal, Strategic Management Journal, 15, 170–171.
Sims, R.R. (2000), Changing an Organization’s under New Leadership, Journal of business Ethics, 25, 65–78.
Sinclair, A. (1993). Approaches to organizational culture and Ethics, Journal of business Ethics, 12, 63– 73.
Snell, S.A. & Youndt, M.A. (2003). Human Resources Management and firm: Performance Testing a Contingency Model of Executive control, Journal of Management, 21, 711–737.
Thomas, T., Schemerhon, J.R, Dienhart, J.W. (2004). Strategic Leadership of Ethical Behaviour Business, Academy of Management Executive, 18, 2, 57–67.
Toffler, B.L. (2003). Final Accounting: Ambition, Greed and the fall of Arthur Andersen, New York and Broadway Books.
Vecchio, R.P. (1995). Organizational Behaviuor, Orlando (FL), Harcourt Brace & Company.
Watson, W., Stewart, & Barmir, A., (2003), The effects of human Capital, Organizational Demography, and Interpersonal Processes on Venture Partner of Firms Profit and Growth, Journal of Business Venturing, 18, 145–164.
Wysocki, B., Jr. (1997). Long-Term Prosperity Hans on Good Ideas, Wall Street Journal, January 21, A1, A8.