СПЕЦИФІКА ІНФОРМАЦІЙНИХ ЗАПИТІВ СТЕЙКХОЛДЕРІВ У ФІНАНСОВОМУ СЕКТОРІ В УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Анотація
Стаття присвячена виявленню специфіки інформаційних запитів стейкхолдерів у фінансовому секторі щодо соціальної відповідальності ведення бізнесу, екологічності та інших аспектів сталого розвитку. Соціальний вимір сталого розвитку пов’язаний з умовами праці, правами людини, суспільством та відповідальністю за якість продукту. Екологічні показники відображають результати діяльності, пов’язані з біорізноманітністю та відповідними нормативними вимогами, а також інформацію щодо видатків на охорону навколишнього середовища, впливу на продукцію та послуги, що надає фінансова установа. Економічна складова відображає потоки капіталу між різними групами стейкхолдерів, а також економічний вплив на суспільство. У статті наведено перелік інформаційних запитів різних груп стейкхолдерів фінансового сектору економіки, а саме: споживачів, акціонерів, постачальників, посередницьких інститутів, громадських організацій, місцевих спільнот, співробітників та їх професійних спілок. Серед основних інформаційних запитів стейкхолдерів: обсяг використаних ресурсів; викиди в повітря, обсяг парникових газів; обсяг відходів; інвестиції; соціальне відповідальне інвестування і місцевий розвиток; зайнятість населення; умови та безпека праці; освіта та підвищення кваліфікації співробітників; політична підзвітність; корпоративне управління; бізнес-стратегія тощо.
Посилання
Король, С. Нефінансова звітність підприємства / С. Король // Вісник КНТЕУ. – 2011. – № 6. – С. 102–113.
Костирко, Р. Інтегрована звітність у забезпеченні корпоративної соціальної відповідальності компаній / Р. Костирко // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія "Економіка". – 2015. – № 1(45). – С. 305–310.
Шигун, М. Корпоративна соціальна звітність як перспектива інформування про людський капітал вітчизняних компаній / М. Шигун, Т. Давидюк // Вісник Запорізького національного університету. – 2011. – № 1(9). – С. 173–178.
Gray, R. Corporate Reporting for Sustainable Development: Accounting for Sustainability in 2000AD / R. Gray // Environmental Values. – 1994. – № 3(1). – P. 17–45.
Moravcikova, K. CSR Reporting as an Important Tool of CSR Communication / K. Moravcikova, L. Stefanikova, M. Rypakova // Procedia Economics and Finance. – 2015. – № 26. – Р. 332–338.
Rupley, K. Evolution of corporate reporting: From stand-alone corporate social responsibility reporting to integrated reporting / K. Rupley, D. Brown, S. Marshall // Research in Accounting Regulation. – 2017. – Vol. 29. – Issue 2. – Р. 172–176.
Vartiak, L. CSR Reporting of Companies on a Global Scale / L. Vartiak // Procedia Economics and Finance. – 2016. – № 39. – Р. 176–183.
Ласукова, А. Розвиток банківського бізнесу в Україні на засадах корпоративної соціальної відповідальності : дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спеціальність 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит» / А. Ласукова. – ДВНЗ «УАБС НБУ», Суми, 2014. – 351 с.
Мозговий, Я. Фінансові відносини банку зі стейкхолдерами на засадах корпоративної соціальної відповідальності : дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спеціальність 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит» / Я. Мозговий. – ДВНЗ «УАБС НБУ», Суми, 2013. – 240 с.
Фітель, О. Відповідність діяльності банків принципам корпоративної соціальної відповідальності: вітчизняний контекст / О. Фітель // Вісник Університету банківської справи. – 2015. – № 2. – С. 246–255.
Штибель, У. Формування соціально-орієнтованої банківської системи в Україні : дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спеціальність 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит» / У. Штибель. – Львівський національний університет імені Івана Франка, Львів, 2016.
Яншина, А. Корпоративна відповідальність фінансових транснаціональних компаній / А. Яншина // Фінанси України. – 2013. – № 1. – С. 113–123.
Ashforth, B. The double-edge of organizational legitimation / B. Ashforth, B. Gibbs // Organization Science. – 1990. – № 1. – Р. 177–194.
Ásványi, K. Corporate Social Responsibility and CSR Communication according to the Society / K. Ásványi // Proceedings of FIKUSZ. – 2010. – Р. 7–16.
Jurišová, V. CSR communication and its impact on corporate image / V. Jurišová, K. Ďurková // Review of Applied Socio-Economic Research. – 2012. – № 4(2). – Р. 145–149.
Yusoffa, H. The Influence of CSR Disclosure Structure on Corporate Financial Performance: Evidence from Stakeholders’ Perspectives / H. Yusoffa, S. Mohamad, F. Darus // Procedia Economics and Finance. – 2013. – № 7. – Р. 213–220.
Кривоус, В. Становлення норм і правил корпоративної взаємодії – запит суспільства в умовах глобалізації / В. Кривоус // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2016. – № 3. – С. 98–105.
Школьник, І. Фінансовий сектор України: теоретичний аналіз економічної дефініції / І. Школьник, А. Семеног // Вісник Української академії банківської справи. – 2013. – № 1(34). – С. 31–36.
Global Reporting Initiative [Electronic resource]. Sustainability Reporting Guidelines & Financial Services Sector Supplement. 2011. – Accessed mode :
http://www.globalreporting.org/resourcelibrary/G3-English-Financial-Services-Sector- Supplement.pdf.
Саприкіна, М. Діалог зі стейкхолдерами: рекомендації компаніям / М. Саприкіна, Д. Каба. – Київ : ТОВ «Фарбований лист», 2011.
Global Reporting Initiative [Electronic resource]. Sustainability Topics for Sectors: What do stakeholders want to know? – 2013. – Accessed mode : http://globalreporting.org/resourcelibrary/sustainability-topics.pdf.