ДІАГНОСТИКА МАРКЕТИНГОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА ЯК БАЗИС ПІДВИЩЕННЯ ЙОГО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

  • Наталя Андрєєва Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України
  • Дар’я Зіньковська Одеський національний економічний університет
Ключові слова: маркетинг, маркетингова діагностика, маркетингова діяльність, маркетинговий потенціал

Анотація

У дослідженні визначено, що сучасна економічна дійсність функціонування українських підприємств характеризується впливом загальних світових тенденцій, таких як глобалізація, інформатизація, соціалізація, екологізація, посилення ролі інтеграційних процесів, а також нестабільність, мінливість макро- та мікроекономічного середовища, що сприятиме необхідності проведення досліджень щодо підвищення конкурентоспроможності вітчизняних виробництв. У роботі доведено, що одним із ключових напрямків підвищення рівня конкурентоспроможності є визначення сутності маркетингового потенціалу, ступеня його використання та шляхів активізації невикористаних маркетингових можливостей. На підґрунті вищезазначеного авторами розглянуто діагностику маркетингового потенціалу як ефективний аналітичний інструментарій його дослідження та реалізації можливостей, які не використовуються підприємством, однак можуть принести додатковий прибуток. У статті досліджено наукові підходи до визначення поняття «маркетинговий потенціал» та пропонується авторське трактування цього терміна; визначено місце маркетингового потенціалу в системі загальноекономічного потенціалу підприємства; запропоновано власний підхід до визначення структури маркетингового потенціалу підприємства, а також запропоновано індикатори для його оцінки.

Посилання

Балабанова Л. В. Управління маркетинговим потенціалом підприємства: навч. посіб. / Л. В. Балабанова. – Київ : Професіонал, 2006. – 288 с.

Безрукова Т. Л. Управление конкурентоспособностью предпринимательской организации / Т. Л. Безрукова, Е. И. Сапронов, С. С. Морковина. – М : КноРус, 2008. – 293 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер. – М : Прогресс, 2001. – 752 с.

Марушков Р. В. Оценка использования экономического потенциала предприятия (на примере предприятий печатной отрасли) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. ек. наук / Марушков Р. В. – Москва, 2000. – 39 с.

Мерзликина Г. С. Оценка экономической состоятельности предприятия / Г. С. Мерзликина, Л. С. Шаховская. – Санкт-Петербург : Изд-во Санкт-Петербургского гос. ун-та, 1996. – 160 с.

Олексюк О. А. Маркетинговий потенціал підприємств / О. А. Олексюк // Маркетинг в Україні. – 2001. – № 4. – С. 12.

Птащенко О. В. Удосконалення маркетингового забезпечення товарної інноваційної політики підприємства шляхом впровадження бренд-сайту / О. В. Птащенко // Управління розвитком. – 2010. – № 20 (96). – С. 101–103.

Экономический потенциал административных и производственных систем : монография [Балацкий О. Ф., Лапин Е. В., Акуленко В. Л. и др.]; под общей ред. О. Ф. Балацкого. – Сумы : ИТД «Университетская книга», 2006. – 973 с.

Переглядів статті: 28
Завантажень PDF: 14
Опубліковано
2017-09-30
Як цитувати
Андрєєва, Н., & Зіньковська, Д. (2017). ДІАГНОСТИКА МАРКЕТИНГОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА ЯК БАЗИС ПІДВИЩЕННЯ ЙОГО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ. Mechanism of an Economic Regulation, (3 (77), 55-64. вилучено із http://mer-journal.sumy.ua/index.php/journal/article/view/322
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА