КОНВЕРГЕНЦІЯ НЕЙРОМАРКЕТИНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СУЧАСНИХ УМОВАХ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ

  • Олена Садченко Одеський національний університет імені І. І. Мечникова; Університет економіки та гуманітарних наук
Ключові слова: нейромаркетинг, конвергенція, соцієтальні системи, інформаційнокомунікаційні технології, біотехнології, когнітивність, інновації

Анотація

У періоди соціально-економічних, інноваційно-екологічних і політичних трансформацій громадська система може не виконувати свої функції, що призведе до порушення стійкості суспільного життя. Економіка трансформацій, як невід’ємна частина розвитку соцієтальної системи, в кінцевому підсумку, призводить до зміни самого клієнта і його потреб і запитів. Ці процеси, в свою чергу, проявляються в ігноруванні загальновизнаних економіко-екологічних цінностей, політичних, ідеологічних, культурних і моральних. Розвиток технологій в минулому зазвичай визначався протягом тривалих періодів будь-яким одним відкриттям або прогресом в одній області. На сьогоднішній день з розвитком цифровізації, загальним впровадженням інформаційних технологій в різні сфери життя: обслуговуванні, виробничо-господарської діяльності, освіті, культурі, і так далі, відбувається конвергенція економіки, менеджменту і маркетингу за короткі часові терміни. Це явище викликане стрімким розвитком інформаційнокомунікаційних технологій, мікроелектроніки, мікробіології, симуляцій, наноманіпуляцій, «сильного» штучного інтелекту в більшості країн світу. Особливо значущим нам представляється конвергенція інформаційних технологій, біотехнологій, нанотехнологій і когнітивної науки. І в таких сучасних конвергентних умовах різко розвиваються нейромаркетінгові технології на новому рівні. Питання розвитку і застосування нейромаркетінгових технологій заслуговують вивчення, щоб не було надалі етичного «шоку» і примусу до придбання на несвідомому рівні. Такі технології використовували і раніше в різних сферах економічної діяльності, в психології і в рішенні інших питань. Нейромаркетінгові технології змінюють уявлення про навколишнє середовище: природу, людину, розум. Складно описати результати таких процесів трансформацій, де змінам піддаються всі аспекти життя людини.

Посилання

Akunich, M. Neyromarketing i yego osobennosti [Neuromarketing and its features] Ofitsial'nyy sayt «Entsiklopediya marketinga». Retrieved from http://www.marketing.spb.ru/libaround/science/neuro_&.htm [in Russian].

Vasil'yeva, Ye. V. (2012). Ekonomicheskaya teoriya. Proizvoditel'nyye sily i proizvodstvennyye (ekonomicheskiye) otnosheniya [Economic theory. Productive forces and production (economic) relations] Studme.org. Retrieved from https://studme.org/resume/1584072011756/politekonomiya/ekonomicheskaya_teoriya [in Russian].

Velichkovskiy, B. M. (2006). Kognitivnaya nauka: osnovy psikhologii poznaniya [Velichkovsky BM Cognitive science: Fundamentals of the psychology of cognition] Moscow : Smysl : Izdatel'skiy tsentr «Akademiya». 448 p. Retrieved from https://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Psihol/velich/index.php [in Russian].

Gladun, G. V. (2010). Neyromarketing kak mekhanizm manipulyativnogo vozdeystviya na potrebi telya [Gladun GV Neuromarketing as a mechanism of manipulative influence on the consumer]. Kazanskaya nauka, 1. 69–72. Retrieved from http://www.kazanscience.ru/files/Sbornik_1_2010.php [in Russian].

Il'chenko, K. (2020) Chto takoye neyromarketing i dlya chego on nuzhen biznesu [What is neuromarketing and why does a business need it] Retrieved from https://neuro-knowledge.com/whatis-neuromarketing-ru/ [in Russian].

Kan, Ye. Yu. Neyromarketing – mekhanizm manipulirovaniya potrebitelem [Neuromarketing is a consumer manipulation mechanism] Retrieved from http://nbuv.gov.ua/Portal/Soc_Gum/Biznes/2009_1/2009/01/090117.pdf. [in Russian].

Kolesnikov, A., Shulgat N. (2011). Neyromarketynh: novitni instrumenty ototozhnennya brendu [Neuromarketing: the latest tools for brand identification]. Sotsialʹno-ekonomichni problemy i derzhava. Vyp. 2 (5) Retrieved from http://sepd.tntu.edu.ua [in Ukrainian].

Korol', A. N. (2013) Neyromarketing kak innovatsionnaya tekhnologiya povysheniya rezul'tativnosti marketingovikh kommunikatsiy [Neuromarketing as an innovative technology for increasing the effectiveness of marketing communications]. Vestnik TOGU, 3(30), 189–194. Retrieved from http://pnu.edu.ru/media/vestnik/articles-2013/933.pdf. 9 [in Russian].

Kryukova, Ye. (2012). Neyromenedzhment: taynyye kommunikatsii lidera [Neurological management: secret communications of a leader]. CIO: rukovoditel' informatsionnoy sluzhby, 12. P. 76-79 Retrieved from http://www.computerra.ru/cio/wpcontent/uploads/2012/12/CIO_12-121.pdf [in Russian].

L'yuis, D. (2015). Neyromarketing v deystvii. Kak proniknut' v mozg pokupatelya [How to get into the brain of the buyer]. Moscow: Mann, Ivanov and Ferber. 304 p. [in Russian].

Medvedev, D. A. Konvergentsiya tekhnologiy – novaya determinanta razvitiya obshchestva [Convergence of technologies is a new determinant of the development of society]. Retrieved from http://transhumanism-russia.ru/content/view/621/47 [in Russian].

Minyaylo, V. Istoriya neyromarketinga, i kak on izmenil biznes [The history of neuromarketing and how it changed the business]. Retrieved from https://vc.ru/u/704101-vitaliy-minyaylo/271968istoriya-neyromarketinga-i-kak-on-izmenil-biznes [in Russian].

Parsons, T. (1997). Sistema sovremennykh obshchestv [System of modern societies] / Per. s angl. L.A. Sedova i A.D. Kovaleva; Nauch. red. per. M.S.Kovaleva; In-t «Otkrytoye o-vo». M.: Aspekt Press. 270 s. [in Russian].

Pivenʹ, O. P. Neyromarketynh [Neuromarketing] Retrieved from http://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/5705/nejromarketing [in Ukrainian].

Sadchenko, O. V., Zalubinska, L. M., & Kirilina, M. A. (2020). Neuromarketing is a tool for increasing the efficiency of experience economy. Economic innovations: a collection of scientific works. Odessa. Volume 22. Issue 4 (77). P.139-150 [in English]. 16. Sadchenko, Ye. V. (2002). Printsipy i kontseptsii ekologicheskogo marketinga: monografiya [Principles and concepts of ecological marketing: monograph] Odessa : Astroprint. 400 p. [in Russian].

Soroka, Mar‘yana (2011). Neyromarketynh – instrument vyvchennya spozhyvatsʹkykh perevah u rynkovykh umovakh XXI stolittya [Neuromarketing − a tool for studying consumer preferences in the market conditions of the XXI century]. Teoretychni ta prykladni aspekty rozvytku ekonomiky: mater. nauk.-prakt. konfer. Ternopil: TNTU. P. 124-126 [in Ukrainian].

Trayndl, A. (2018). Neyromarketing. Vizualizatsiya emotsiy [Neuromarketing. Visualization of emotions] per. s nem. : M.: Al'pina Pablisher. 114 p. [in Russian].

Bas, Sylwia (2015). Neuroekonomia a mózg konsumenta. Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński. Współczesne Problemy Ekonomiczne, 11. P. 249-257 [in Polish]

Belden, S. R. (2008). Neuroeconomics and Neuromarketing. Practical Applications and Ethical Concerns. Journal of Mind Theory. P. 249−258.

Braidot, Néstor Neuromanagement Cuando el cerebro asume el mando Las. Access mode: http://www.pdf-repo.com/pdf_1a/3b3g1o72m951d26bdb.html.

Converging Technologies for Improving Human Performance nanotechnology, biotechnology, information technology and cognitive science NSF/DOC-sponsored report Edited by Mihail C. Roco and William Sims Bainbridge. National Science Foundation. Kluwer Academic Publishers (currently Springer). 2003. 482 р. https: //www.wtec.org/ConvergingTechnologies/Report/NBIC_report.pdf

Fortunato, V. C. R., Giraldi J. M. E., & de Oliveira J. H. C. (2014). Review of Studies on Neuromarketing: Practical Results, Techniques, Contributions and Limitations. Journal of Management Research. Т. 6. №. 2. P. 201−220.

Lee, N., Broderick A. J., & Chamberlain L. (2007). What is ‘neuromarketing’? A discussion and agenda for future research. International Journal of Psychophysiology. Т. 63. №. 2. P. 199−204.

Krugman, H. E. (1971). Brain wave measures of media involvement. Journal of Advertising Research. 11(1), 3−9.

Pradeep, A. K. (2011). Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, Gliwice. s. 170 [in Polish]

Robinett, W. (2004). The Consequences of Fully Understanding the Brain. Converging Technologies for Improving Human Performance: Nanotechnology, Biotechnology, Information Technology and Cognitive Science. Arlington: Kluwer Academic Publisher. Р. 166−170.

Sadchenko, O. (2018). O socjetalnym systemie innowacyjnego rozwoju społeczeństwa. Innovations in science, society, economis: monograph (Poland) Scientific editing Zbigniew Malara, Jan Skonieczny. Wroclaw, Wroclaw Polytechnic Institute. P. 87−95.

Korchmaryuk, Ya. I. (2015). Settleretika. Novaya nauka o kiberneticheskom bessmertii (Sbornik trudov za 1996-2015 gg. V 4 knigakh) [Settleretika. New science of cybernetic immortality (Collection of works for 1996-2015. In 4 books.)] Volgograd: OOO «SFERA» [in Russian].

Переглядів статті: 192
Завантажень PDF: 70
Опубліковано
2021-08-31
Як цитувати
Садченко, О. (2021). КОНВЕРГЕНЦІЯ НЕЙРОМАРКЕТИНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СУЧАСНИХ УМОВАХ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ. Mechanism of an Economic Regulation, (3 (93), 97-107. https://doi.org/10.21272/mer.2021.93.09