СУЧАСНІ МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЗЕЛЕНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КОМПАНІЇ

  • Олена Чигрин Сумський державний університет
  • Олег Олефіренко Сумський державний університет
  • Марина Герасименко Сумський державний університет
  • Катерина Шевченко Сумський державний університет
Ключові слова: маркетингові стратегії, омніканальний маркетинг, цифровий маркетинг, зелена конкурентоспроможність

Анотація

Глобалізація економічного розвитку, розширення процесів цифровізації, трансформація маркетингових каналів просування товарів та послуг, а також особливостей діяльності підприємств набуває нової актуальності. В цьому ракурсі цифрові омніканальні стратегії потенційно можуть забезпечувати зростання традиційних економічних показників та забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання. В статті розглянуто теоретичне підґрунтя впровадження омніканальних стратегій для розвитку зеленої конкурентоспроможності підприємств. Авторами узагальнено існуючий науковий та прикладний досвід реалізації омніканальних стратегій. За допомогою інструментарію Google Trends проведено трендовий аналіз, який окреслив науковий інтерес та зацікавленість з боку бізнес спільнот та академічної сфери. Результати трендового аналізу засвідчили поступове зростання інтересу до проблематики пошуку та імплементації оптимальних шляхів комунікації в маркетингу для розвитку зеленої конкурентоспроможності. З точки зору зацікавленості, країнами лідерами є Германія, Франція, Канада, США. У роботі додатково до існуючих запропоновано критерії, які відображають ступінь уніфікації каналів маркетингової комунікації для формування зеленої конкурентоспроможності підприємств: диференціація каналів комунікації; відсутність втрат зацікавлених сторін при зміні каналу зв'язку; врахування досвіду стейкхолдерів на кожній ітерації спілкування з ним; конвергенція традиційного та цифрового каналів розвитку зеленої конкурентоспроможності підприємств; використання ідентичності бренду при спілкуванні із зацікавленими сторонами; персоналізація зацікавлених сторін. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики омніканального підходу та пошуку перспективних шляхів його імплементації при формуванні зеленої конкурентоспроможності підприємств.

Посилання

Chygryn, O. Pimonenko, T. (2011). Ecological and economic aspects of introduction of modern instruments of ecopolitics in the corporate sector. Proceedings of the University of the State Fiscal Service of Ukraine, (1), 602–614.

Chygryn, O. (2012). Problems of assessing the enterprise investment attractiveness. Proceedings of All-Ukrainian scientific-practical conference (with international participation "Investment and innovation strategy of enterprise development", Zhytomyr, 55–56.

Chygryn, O. (2017). Green entrepreneurship: EU experience and Ukraine perspectives. Centre for Studies in European Integration Working Papers Series, (6), 6–13.

Chygryn, O., Krasniak, V. (2015). Theoretical and applied aspects of the development of environmental investment in Ukraine. Marketing and Managements of Innovations, 3, 226–234.

Chygryn, O., Rosokhata, A., Rybina, O., Stoyanets, N. (2021). Green competitiveness: The evolution of concept formation. Paper presented at the E3S Web of Conferences, 234.

Gerrit, H. Van Bruggen, Kersi, D., Antia, Sandy D., Jap, Werner, J. Reinartz, Florian Pallas. (2010). Managing Marketing Channel Multiplicity. Journal of Service Research, 13. p 331–340.

Hey, J. (2015). Practical approach to the omnichannel marketing strategy in the frame of promptitude level of omnichannel customers on the Greek market. Department of Applied Informatics University of Macedonia, Thessaloniki. 72 p. DOI: 10.13140/RG.2.1.2247.2406.

Hoogveld, М., Koster, J. M.D. (2016). Implementing Omnichannel Strategies. The Success Factor of Agile Processes. Advances in Management & Applied Economics. 6 (2) P. 25−38.

Lyulyov, O., Pimonenko, T., Kwilinski, A., Dzwigol, H., Dzwigol-Barosz, M., Pavlyk, V., & Barosz, P. (2021). The Impact of the Government Policy on the Energy Efficient Gap: The Evidence from Ukraine. Energies, 14(2), 373.

Pimonenko, T., Lyulyov, O., & Chygryn, O. (2018). Marketing of green investment: collaboration between main stakeholders. Reporter of the Priazovskyi State Technical University. Section: Economic sciences, 1(36), 214–220.

Pimonenko, T., Lyulyov, O., Us, Ya. (2018). Green Development of Small and Medium Enterprises of Ukraine: the EU Experience. Proceedings of the International Scientific Conference "Competitiveness and Innovation in the Knowledge Economy", 2, 28–29 Septembrer 2018, Kishinev, Moldova, p.69–78.

Rosokhata, A., Minchenko, M., Khomenko, L., & Chygryn, O. (2021). Renewable energy: a bibliometric analysis. In E3S Web of Conferences, 250, 03002.

Rosokhata, A., Rybina O., Derykolenko, A., & Makerska, V. (2020). Improving the Classification of Digital Marketing Tools for the Industrial Goods Promotion in the Globalization Context. Research in World Economy, 11 (4), Special Issue, 42−52.

Sigida, L.O., Sager, L.Yu., Letunovska, N.E. (2019). Formation of a strategy of advanced innovative development in the conditions of industry 4.0. Economic Analysis, Vol. 29, № 2, 53–61.

Vaia, G., Casarin, F., Cerolin, D. (2016). The Omnichannel strategy: a new way to compete in digital market. URL: http://dspace.unive.it/bitstream/handle/10579/10174/855622-1205048.pdf?sequence=2 (date of access: 03.02.2021).

Verhoef, P., Kannan, P., Inman, J. (2015). From Multi-Channel Retailing to Omni-Channel Retailing: Introduction to the Special Issue on Multi-Channel Retailing. Journal of Retailing, 91 (2), p. 174–181.

Переглядів статті: 98
Завантажень PDF: 49
Опубліковано
2021-10-30
Як цитувати
Чигрин, О., Олефіренко, О., Герасименко, М., & Шевченко, К. (2021). СУЧАСНІ МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЗЕЛЕНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КОМПАНІЇ. Mechanism of an Economic Regulation, (4 (94), 30-38. https://doi.org/10.21272/mer.2021.94.04