ЕВОЛЮЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ІДЕНТИФІКАЦІЇ ЗМІСТУ СТРАТЕГІЇ

  • Ганна Швіндіна Сумський державний університет
Ключові слова: стратегія, стратегічний менеджмент, ключові компетенції, конкуренція, еволюція, коопетиція

Анотація

У зв’язку з розвитком концепцій стратегічного менеджменту, який розпочався у 50 рр. ХХ сторіччя і продовжується досі, з'являються нові відкриття у сфері конкурентних стратегій. Кожний дослідник із стратегічного менеджменту абсолютизує свій власний підхід, і якщо проаналізувати публікації за останні два десятиріччя, то часто вони подібні між собою у використанні слів «новий підхід» чи «нова парадигма». Але не варто забувати, що всі нові дослідження були результатом натхнення працями попередників, які потрібно проаналізувати в історичній послідовності для того, щоб виявити закономірності у твердженнях, трактуваннях та застосуваннях стратегій сучасної організації. Автором проаналізовано розвиток підходів до трактування стратегії та запропоновано класифікацію підходів щодо визначення змісту стратегії. У роботі представлено трактування стратегії коопетиції як нового парадоксального погляду на стратегічне управління.

Посилання

Bracker, J. The historical development of the strategic management concept [Electronic resource] / Jeffry Bracker // Academy of management review. – 1980 – N 5(2). – P. 219–224. – Accessed mode : http://ruby.fgcu.edu/courses/writchie/geb4890/resources/GEB-4890-02.pdf

Chandler, A. Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise / Alfred Chandler. – Massachusetts Institution of Technology: The Mit Press. – 1962, 1990. – 465 p.

Dagnino, G. B. Coopetition strategic: towards a new kind of interfirm dynamics [Electronic resource] / Giovanni Battista Danino, Giovanna Padula // The European Academy of Management. – Stockholm : Second annual conference-innovative research in management. – 2002. – 29 p. – Accessed mode : www.ecsocman.hse.ru/data/977/644/1219/coopetition.pdf

Dixit, A. K. Thinking strategically: the competitive edge in business, politics, and everyday life / Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff. – Norton Paperback. – 1991, reprinted in 1993. – 393 p.

Drucker, P. Management: tasks, responsibilities, practices [Electronic resource] / Peter Drucker. Revised Edition. E-Book, provided by the Peter F. Drucker Literary Trust. – 1973, 1974 and 2008. – Accessed mode : http://youth-portal.com/wp-content/uploads/2014/10/Peter-F-Drucker-Management-Rev-Ed.pdf.

Freeman, R. E. Strategic Management: a Stakeholder Approach / R. Edward Freeman. – Boston : Pitman. – 1984. – 276 p.

Hamel, G. Strategy as stretch and leverage / Gary Hamel, Coimbatore Krishnarao Prahalad // Harvard business review. – 1993. – N 71 (2). – P. 75.

Hamel, G. Competing for the Future / Gary Hamel, Coimbatore Krishnarao Prahalad. – Harvard Business Press. – 1996. – 534 p.

Hussey, D. E. Strategic management: from theory to implementation / David E. Hussey. – Taylor & Francis. – 2007. – 633 p.

Johnson, G. Exploring Corporate Strategy Text & Cases / G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington. Pearson Higher Education. – 2008. – 622 p.

Le Roy, F. Rivaliser et coopérer avec ses concurrents: le cas des stratégies collectives «agglomérées» / Frédéric Le Roy // Revue française de gestion. – 2003. – N 2. – P. 145–157.

Mintzberg, H. Patterns in strategy formation / Henry Mintzberg // Management science. – 1978. – N 24 (9). – P. 934–948.

Mintzberg, H. The strategy concept : Five Ps for strategy / Henry Mintzberg // California management review. – 1987. – N 30 (1). – P. 11–24.

Neumann, J. V. Theories of Games and Economic Behavior / John von Neumann, Oskar Morgenstern. – 2nd Edition. Princeton University Press. – 1947. – p. 79–84.

Prahalad, C. K. The core competence of the corporation / Coimbatore Krishnarao Prahalad, Gary Hamel // Harvard Business Review. – 1990. – May-June. – P. 79–90.

Tan, S. J. Sun Tzu on Battlegrounds and Strategies: Seven Propositions for Successful Market Targeting and Penetration Strategies for SMEs / Soo Jiuan Tan, Khai Sheang Lee, Guan Hau Lim // AAM Jounal. 1998. – Vol. 3. – N 1. – Р. 86–98.

Акофф, Р. Акофф о менеджменте / Рассел Акофф ; пер. с англ. ; под ред. Л. А. Волковой. – Санкт - Петербург, 2002. – 448 с.

Дойль, П. Менеджмент: стратегия и тактика / Питер Дойль ; пер. с англ. ; под ред. Ю. Н. Каптуревского. – Санкт–Петербург: Питер, 1999. – 560 с.

Ксенофонт. Воспоминание о Сократе ; пер. с др.-греч. С. И. Соболевского. Авторский сборник М. : Издательство «Наука». Серия: Памятники философской мысли, 1993. – Режим доступа : http://knigi.link/antichnaya-filosofiya-knigi/razgovor-nikomahidom-stratege-10773.html

Портер, М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / Майкл Е. Портер ; пер. с англ. Е. Калининой. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 715 с.

Bracker, J. (1980), The historical development of the strategic management concept. Academy of Management Review, 5(2), 219–224, http://ruby.fgcu.edu/courses/writchie/geb4890/resources/GEB-4890-02.pdf (In English)

Chandler, A. (1962, 1990), Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise. Massachusetts Institution of Technology: The Mit Press. (In English)

Dagnino, G. B., & Padula, G. (2002, May), Coopetition strategic: towards a new kind of interfirm dynamics. In The European Academy of Management. Stockholm, Second annual conference-innovative research in management, 29, ecsocman.hse.ru/data/977/644/1219/coopetition.pdf (In English)

Dixit, Avinash K. (1991), Thinking strategically: the competitive edge in business, politics, and everyday life. Norton Paperback, reprinted in 1993. (In English)

Drucker, P. (1973, 1974 and 2008), Management: tasks, responsibilities, practices. Revised Edition. E-Book, provided by the Peter F. Drucker Literary Trust, http://youth-portal.com/wp-content/uploads/2014/10/Peter-F-Drucker-Management-Rev-Ed.pdf (In English)

Freeman, R. Edward (1984), Strategic Management: a Stakeholder Approach. Boston, Pitman. (In English)

Hamel, G., & Prahalad, C. K. (1993), Strategy as stretch and leverage. Harvard business review, 71(2), 75–84. (In English)

Hamel, G., & Prahalad, C. K. (1996), Competing for the Future. Harvard Business Press. (In English)

Hussey, D. E. (2007), Strategic management: from theory to implementation. Taylor & Francis. (In English)

Johnson, G., Scholes, K., Whittington, R. (2008), Exploring Corporate Strategy Text & Cases. Pearson Higher Education. (In English)

Le Roy, F. (2003), Rivaliser et coopérer avec ses concurrents: le cas des stratégies collectives «agglomérées». Revue française de gestion, (2), 145–157. (In English)

Mintzberg, H. (1978), Patterns in strategy formation. Management Science, 24(9), 934–948. (In English)

Mintzberg, H. (1987), The strategy concept I: Five Ps for strategy. California Management Review, 30(1), 11–24. (In English)

Neumann, J. V., & Morgenstern, O. (1947), Theories of Games and Economic Behavior. 2nd Edition. Princeton, New Jersey. (In English)

Prahalad, C. K., & Hamel, G. (1990), The core competence of the corporation. Harvard Business Review. May-June, 79–90. (In English)

Tan, S. J., Lee, K. S., & Lim, G. H. (1998), Sun Tzu on Battlegrounds and Strategies: Seven Propositions for Successful Market Targeting and Penetration Strategies for SMEs. AAM Jounal. 1998, Vol. 3, 1, 86–98. (In English)

Ackoff, R. (2002), Ackoff o menedzhmente [Ackoff about Management]. Translation edited by L. Volkova, Saint-Petesburg: Piter. (In Russian)

Doyle, P. (1999), Menedzhment: strategija i taktika [Management: strategy and tactics]. Translation edited by Yu. N. Kapturevsky, Saint Petersburg: Piter. (In Russian)

Ksenofont. Memoires about Socratus [Vospominanie o Sokrate] (1993). Translation from Greek by S. Sobolevsky. Moskow, Nauka, http://knigi.link/antichnaya-filosofiya-knigi/razgovor-nikomahidom-stratege-10773.html (In Russian)

Porter, M. (2005), Konkurentnoe preimuschestvo: Kak dostich visokogo rezul’tata i obespechit’ ego ustojchivost’ [Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance]. Translation by E. Kalinina, Moscow, Alpina Business Books. (In Russian)

Переглядів статті: 25
Завантажень PDF: 28
Опубліковано
2016-09-30
Як цитувати
Швіндіна, Г. (2016). ЕВОЛЮЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ІДЕНТИФІКАЦІЇ ЗМІСТУ СТРАТЕГІЇ. Mechanism of an Economic Regulation, (3 (73), 66-77. вилучено із http://mer-journal.sumy.ua/index.php/journal/article/view/517
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА