IMPROVING MARKETING ACTIVITIES OF ENTERPRISES ON THE BASIS OF THE INFORMATION COMPONENT OF EXHIBITION ACTIVITY
Abstract
Improved exhibitions as a marketing tool require extensive use of information technology. Questioning was conducted to analyze the impact of interactive information systems activity in Exhibition Centre. Authors studied the factors of Exhibition Centre, problems of modern information systems exhibition activities, impact of information technology on the development of exhibition activity. It is proved that for effective exhibiting. It is important interactive technologies must be attractive. The formation of the targeted audience and attracting participants without the use of the Internet environment today is not productive. The tools of online marketing are the main use of social networks and dynamic work of your own website. The current system implementation needs improvement in the exhibiting of its information system. This attention should be paid directly to hardware, component of organizational and human resources. Active involvement of domestic producers in international exhibitions provides an increase in sales. This, along with other factors, conduce to proper information provision.
References
Божкова, В. В. Виставкова діяльність як ефективний інструмент просування промислової продукції на нові ринки збуту [Електронний ресурс] / В. В. Божкова, А. С. Чикалова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2015. – № 3. – С. 11–19. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mimi_2015_3_3.pdf.
Виставкова федерація України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.expo.org.ua/ua/statistics.php.
Ілляшенко, С. М. Сучасні тенденції застосування Internet-технологій у маркетингу / С. М. Ілляшенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 4(2). – С. 64–74.
Мозгова, В. Г. Інструменти Internet-маркетингу та їх переваги для сучасних українських підприємств / Г. В. Мозгова // Ефективна економіка. – 2013. – № 10. – С. 79–86.
Голіцин, А. М. Виставково-ярмаркова діяльність: теоретичні та прикладні аспекти [Електронний ресурс] / А. М. Голіцин // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія: Економічні науки. – 2014. – № 5. – С. 88–93. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nvpusk_2014_5_16.pdf.
Крахмальова, Н. А.Чинники впливу на діяльність суб'єктів вітчизняного виставкового ринку [Електронний ресурс] / Н. А. Крахмальова // Економіка та держава. – 2009. – № 12. – С. 77–78. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ecde_2009_12_26.pdf.
Павленко, А. Ф. Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика : монографія / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак, Т. О. Примак. – К. : КНЕУ, 2005. – 480 с.
Bozhkova V. (2015), “Exhibition activities as an effective tool for promoting industrial products to new markets,” Marketynh i menedzhment innovatsii, 3, 11–19. (In Ukrainian)
Exhibition Federation of Ukraine, http://www.expo.org.ua/ua/statistics.php. (In Ukrainian)
Illyashenko S. M. (2011), “Modern trends in the use of Internet-technologies in marketing,” Marketynh i menedzhment innovatsii, 4, 64–74. (In Ukrainian)
Mozgova V. G. (2013), “Internet-marketing tools and their benefits to current Ukrainian enterprises,” Efektyvna ekonomika, 10, 79–86. (In Ukrainian)
Golitsyn A. M. (2015), “Exhibition and fair activities: theoretical and applied aspects,” Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia: Ekonomichni nauky, 5, 88–93. (In Ukrainian)
Krakhmalova N. A. (2009), “Factors impact on the activities of domestic exhibition market,” Ekonomika ta derzhava, 12, 77–78. (In Ukrainian)
Pavlenko A. F. (2005), Marketing Communications: contemporary theory and practice, Kyiv, KNEU. (In Ukrainian)