USE OF INTERNET-TECHNOLOGIES IN MARKETING: THE INTERNATIONAL EXPERIENCE

  • Nadiya Ivashova Sumy State University
  • Tetayna Ivanova Sumy State University
Keywords: internet marketing, content marketing, mobile marketing, trends, SMM-marketing, e-mail marketing

Abstract

Important marketing tool any modern company or brand is Internet marketing. The development of Internet marketing abroad began much earlier than in Ukraine, and thus achievements in this area in many developed countries are more significant. Therefore, for national brands are reasonable to study successful foreign experience, adapt it to local circumstances and watch the foreign trends in online marketing in order to achieve the best results of marketing activities. The article considers the tools and technologies of Internet marketing that have gained the most dynamic distribution and development and were singled out: SMM-marketing, mobile marketing, a new format of e-mail marketing, website brand/company, content marketing. Given that a significant role in business development abroad plays using of content marketing authors examined its trends. The main feature of online marketing abroad can be called the integration of different tools and channels during the campaign. All listed trends are interrelated, so companies recommended to work on several of them in combination.

References

Байков, В. Д. Интернет – поиск информации и продвижение сайтов / В. Д. Байков – СПб. : БВХ– Санкт-Петербург, 2000. – 288 с.

Брендированные веб-сериалы в 2015 году могут стать популярными [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://kestler-wolf.ru/blog/brand-web-serials-2015/.

Ведернікова, О. А. Проблеми використання Internet-технологій в маркетинговій діяльності підприємств харчової промисловості / О. А. Ведернікова, В. М. Полюхович // Студенческие конференции: Управління в соціально-економічних системах. – 2014.

Вертайм, К. Цифровой маркетинг. Как увеличить продажи с помощью социальных сетей, блогов, вики-ресурсов, мобильных телефонов и других современных технологий (Digi Marketing: The Essential Guide to Newmedia & Digital Marketing) / К. Вертайм, Я. Фенвик. – М. : Издательство Альпина Паблишер, Юрайт, 2010. – 384 с.

Инструменты интернет-маркетинга 2015 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://witget.com/blog/instrumenty-internet-marketinga-ili-trendy-2015/.

Івашова, Н. В. Комунікативний потенціал соціальних мереж в Інтернет-маркетингу [Текст] / Н. В. Івашова, М. О. Хижняк // Економічні проблеми сталого розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої пам'яті проф. Балацького О. Ф., м. Суми, 24–26 квітня 2013 р. / за заг. ред. О. В. Прокопенко. – Суми : СумДУ, 2013. – Т. 2. – С. 138–139.

Івашова, Н. В. Сучасний підхід до формування системи комунікацій промислового підприємства / Н. В. Івашова, Т. П. Гончаренко // Вісник Української академії банківської справи. – 2011. – № 1. – С. 120–126.

Івашова, Н. В. Чинники забезпечення донесення сутності бренду через систему комунікацій підприємства / Н. В. Івашова, Т. П. Гончаренко // Механізм регулювання економіки. – 2012. – № 4. – С. 94–101.

Ілляшенко, С. М. Перспективи та основні проблеми розвитку Internet-торгівлі в Україні / С. М. Ілляшенко, Т. Є. Іванова // Механізм регулювання економіки. – 2014. – № 3. – С. 72–81.

Ілляшенко, С. М. Сучасні тенденції застосування Internet-технологій у маркетингу / С. М. Ілляшенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 4 (2). – С. 64–74.

Кононов, В. О. Особенности интернет-продвижения продукта / В. О. Кононов // Научно-технические ведомости СПб ГПУ. – 2006. – Вып. 6–3 (48). – C. 21–25.

Контент-маркетинг и его роль для бизнеса [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://forbes.ua/explain/startup_and_business/1373524-kontent-marketing-i-ego-rol-dlya-biznesa.

Лесідренська, С. Соціальні мережі та їх вплив на Internet-маркетинг / С. Лесіндренська, Ф. Дік // Маркетинг і менеджмент інновацій – 2012, – № 4 (1). – С. 44–52.

Литовченко, І. Л. Internet-маркетинг : навч. посіб. / І. Л. Литовченко, Л. В. Пилипчук. – К. : Центр навчальної літератури, 2008. – 182 с.

Маркетинг в Интернете [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://vk.com/lid_x?w=wall-38446278_5180.

Продвижения бренда в социальных сетях [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.companion.ua/articles/content?id=147578.

Просування мобільних додатків: пошукова оптимізація [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://seopult.ru/subscribe.html?id=154.

Сайт компанії «Brain Pickings» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.brainpickings.org/.

Тенденции E-mail-маркетинга на 2015 год [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://marketpro.biz/tendentsii-e-mail-marketinga-na-2015-god/.

Тренди Internet-маркетингу у 2014 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://webakula.ua/2013/12/14-trendov-internet-marketinga-v-2014-godu/.

Тренды Digital-маркетинга 2014 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://forbes.ua/opinions/1362959-trendy-digital-marketinga-2014-goda 22.

10 правил Сторителлинга [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://special.theoryandpractice.ru/storytelling.

3 Content Formats That Will Take Off in 2015 [Electronic resource]. – Access : http://contently.com/strategist/2015/03/13/3-content-formats-that-will-take-off-in-2015/.

Dell и «Янги» слушают эфир [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.management.com.ua/tend/tend395.html.

Digital-сторителлинг: Какие истории создают бренды о своих продуктах [Electronic resource]. – Access : http://siliconrus.com/2015/03/storytelling-examples/.

How Much Should Your Company Invest in Digital Marketing? [Electronic resource]. – Access : http://www.business2community.com/digital-marketing/much-company-invest-digital-marketing-01022338.

Kathleen, Booth. How Much Should Your Company Invest in Digital Marketing? [Electronic resource]. – Access : http://www.business2community.com/digital-marketing/much-company-invest-digital-marketing-01022338.

Robert, Hof. Online Ad Spending Tops $100 Billion [Electronic resource]. – Access : http://www.forbes.com/sites/roberthof/2013/01/09/online-ad-spending-tops-100-billion-in-2012/.

SEO Is the Best Money Spent Compared to All Form of Traditional Marketing [Electronic resource]. – Access : http://www.seoresellerscanada.ca/seo-newscat/seo-is-the-best-money-spent/.

Video Marketing [Electronic resource]. – Access : http://www.reelseo.com/video/marketing/.

Baykov, V. D. (2000), Internet – search for information and promotion of sites, SPb, BVH-Sankt-Peterburg. (In Russian)

Branded web series in 2015, can become popular (2015), http://kestler-wolf.ru/blog/brand-web-serials-2015/. (In Russian)

Vedernikova, O. A. & Poliukhovych, V. M. (2014), Problems of Internet-technologies in the marketing of the food industry, Studencheskiie konferentsii: Upravlinnia v sotsialno-ekonomichnykh systemakh, NTU "KhPY". (In Ukrainian)

Vertaym, K. & Fenvik, Ya. (2010), Digi Marketing. How to increase sales through social networks, blogs, wikis, resources, mobile phones and other modern technology (Digi Marketing: The Essential Guide to Newmedia & Digital Marketing), Moscow, Izdatelstvo Alpina Pablisher, Yurayt. (In Russian)

Internet Marketing Tools 2015 (2015), http://witget.com/blog/instrumenty-internet-marketinga-ili-trendy-2015/. (In Russian)

Ivashova, N. V. & Khyzhniak, M. O. (2013), The communicative potential of social media in online marketing, Economic problems of sustainable development, ed. O. V. Prokopenko, Sumy, SumDU. (In Ukrainian)

Ivashova, N. V. & Honcharenko, T. P. (2011), “The modern approach to the formation of industrial enterprise communications systems,” Visnyk Ukrainskoi akademii bankivskoi spravy 1, 120–126. (In Ukrainian)

Ivashova, N. V. & Honcharenko, T. P. (2012), “Factors provide reports of the essence of the brand through the Communications Company,” Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky, 4, 94–101. (In Ukrainian)

Illiashenko, S. M. & Ivanova, T. I. (2014), “Perspectives and main problems of Internet commerce in Ukraine,” Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky, 3, 72–81. (In Ukrainian)

Illiashenko, S. M. (2011), “Modern trends in the use of Internet technologies in marketing,” Marketynh i menedzhment innovatsii, 4 (2), 64–74. (In Ukrainian)

Kononov, V. O. (2006), “Features of the online product promotion,” Nauchno-tehnicheskie vedomosti SPb GPU, 6–3 (48), 21–25. (In Russian)

Content marketing and its role in business (2014), http://forbes.ua/explain/startup_and_business/1373524-kontent-marketing-i-ego-rol-dlya-biznesa. (In Russian)

Lesidrenska, S. & Dik, F. (2012), “Social networks and their impact on Internet Marketing,” Marketynh i menedzhment innovatsii, 4 (1), 44–52. (In Ukrainian)

Lytovchenko, I. L. & Pylypchuk, V. P. (2008), Internet-marketing, Kiev, Tsentr uchbovoi literatury. (In Ukrainian)

Marketing in Internet, https://vk.com/lid_x?w=wall-38446278_5180. (In Russian)

Brand Promotion in social networks (2015), http://www.companion.ua/articles/content?id=147578. (In Russian)

Promotion of mobile applications, search engine optimization (2015), https://seopult.ru/subscribe.html?id=154. (In Ukrainian)

Web-site of «Brain Pickings» (2010), http://www.brainpickings.org/4. (In Ukrainian)

Trends in E-mail-Marketing 2015 (2015), http://marketpro.biz/tendentsii-e-mail-marketinga-na-2015-god/. (In Ukrainian)

Trends in E-mail-Marketing 2014 (2014), http://webakula.ua/2013/12/14-trendov-internet-marketinga-v-2014-godu/. (In Russian)

Digital-Marketing Trends in 2014 (2014), http://forbes.ua/opinions/1362959-trendy-digital-marketinga-2014-goda. (In Russian)

10 Rules of Storytelling (2014), http://special.theoryandpractice.ru/storytelling. (In Russian)

3 Content Formats That Will Take Off in 2015, http://contently.com/strategist/2015/03/13/3-content-formats-that-will-take-off-in-2015/ 23.

Dell and «Yangi» listen ether (2014), http://www.management.com.ua/tend/tend395.html. (In Russian)

Digital-storytelling: Which stories create a brand of their products (2015), http://siliconrus.com/2015/03/storytelling-examples. (In Russian)

How Much Should Your Company Invest in Digital Marketing? (2015), http://www.business2community.com/digital-marketing/much-company-invest-digital-marketing-01022338.

Kathleen Booth. How Much Should Your Company Invest in Digital Marketing? (2015), http://www.business2community.com/digital-marketing/much-company-invest-digital-marketing-01022338.

Robert Hof. Online Ad Spending Tops $100 Billion (2013), http://www.forbes.com/sites/roberthof/2013/01/09/online-ad-spending-tops-100-billion-in-2012/.

SEO Is The Best Money Spent Compared To All Form Of Traditional Marketing (2015), http://www.seoresellerscanada.ca/seo-newscat/seo-is-the-best-money-spent/.

Video Marketing (2015), http://www.reelseo.com/video/marketing/.

Article views: 11
PDF Downloads: 3
Published
2015-12-30
How to Cite
Ivashova, N., & Ivanova, T. (2015). USE OF INTERNET-TECHNOLOGIES IN MARKETING: THE INTERNATIONAL EXPERIENCE. Mechanism of an Economic Regulation, (4 (70), 55-68. Retrieved from http://mer-journal.sumy.ua/index.php/journal/article/view/404
Section
COMPANY ECONOMICS AND ORGANIZATION OF PRODUCTION