ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ІННОВАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЙ БІЗНЕСУ
Анотація
На даний час бізнес – це орієнтована на ризик і націлена на прибуток ринкова активність, засіб функціонування в ринковому середовищі, в той же час, обумовлений специфікою певної галузі економіки. Підприємництво є невід'ємною частиною бізнесу, його інноваційним елементом. Інновації в бізнесі є рушійною силою економічного зростання в нестабільних умовах сучасності, що вимагають швидкої адаптації до динамічних змін соціально-економічної і політичної ситуації в Україні та за кордоном. Однак проблема із зусиллями щодо поліпшення інновацій корениться у відсутності інноваційної стратегії, яка пов'язана, зокрема, з фінансовим ризиком і обмеженим фінансовим капіталом. Більш того, ринок є стимулом для розвитку бізнесу, а нестача фінансових ресурсів (власних і позикових) є його межею. Таким чином, стаття присвячена визначенню сутності та ролі інноваційної стратегії бізнесу і аспектів її фінансового менеджменту. Обґрунтовано, що ефективність інноваційної діяльності залежить, перш за все, від ефективності управління. Виходячи з особливостей інноваційних проектів, зростає ряд управлінських завдань. Фінансовий менеджмент є ключовим компонентом системи управління інноваційними стратегіями для бізнесу, який має велике значення для забезпечення економічної ефективності бізнесу в поточних ринкових умовах, грає роль важливого засобу підтримки конкурентоздатності та утримання лідируючих позицій на ринках товарів і послуг. Своєчасна оцінка фінансового ризику бізнесу і формування структури капіталу для інноваційної стратегії є основними передумовами забезпечення ефективності. Запропоновано концепцію інноваційної стратегії для бізнесу і, зокрема, аспектів її фінансового менеджменту.
Посилання
Drucker, P. F. Innovation and Entrepreneurship / P. F. Drucker. – UK : Collins, 1993.
Розенблатт, С. Концепция бизнеса / С. Розенблатт, Р. Боннигтон, Б. Нидлс // Рыночная экономика. – M. : Соминтек, 1992.
Полівчак, В. С. Комерційний бізнес: поняття, структура та форми / В. С. Полівчак // Науковий вісник Національного лісотехнічного університету України. – 2006. – № 16.1. – С. 403–409.
Cantillon, R. An Essay on Economic Theory / R. Cantillon. – Auburn, Alabama : Ludwig von Mises Institute, 2010.
Smith, A. An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations: A Selected Edition /
A. Smith. – Oxford : Oxford Paperbacks, 2008.
Marshall, A. Principles of Economics (Revised ed.) / A. Marshall. – London : Macmillan; reprinted by Prometheus Books, 1920.
Schumpeter, J. A. Capitalism, Socialism and Democracy / J. A. Schumpeter. – London : Allan & Unwin, 1943.
Prasad, V. Business Environment / V. Prasad. – India : GenNext Publication, 2009.
O'Sullivan, D. Applying Innovation / D. O'Sullivan, L. Dooley. – United States : SAGE Publications, 2009.
Loch, C. Innovation Strategy / C. Loch, S. Kavadias // The European Business Review. – 2015.
Popa, I. L. A theoretical approach of the concept of innovation / I. L. Popa, G. Preda, M. Boldea // Managerial Challenges of the Contemporary Society. – 2010. – № 1. – Р. 151–156.
Hamel, G. Strategy as Revolution / G. Hamel // Harvard Business Review. – 1966. – № 74. – Р. 4.
Pisano, G. P. You Need an Innovation Strategy / G. P. Pisano // Harward Business Review. – 2015. –Р. 44–54.
Collis, D. J. Competing on Resources / D. J. Collis, C. A. Montgomery // Harvard Business Review. – 1995. – Р. 118–128.
Chandler, A. D. Strategy and Structure: Chapters in the history of industrial enterprise / A. D. Chandler. – US : MIT Press, 1962.
Katz, B. R. Proceedings from 24th Annual Conference of the South African Institute for Industrial Engineering / B. R. Katz, N. D. Preez, C. S. L. Schutte // Definition and role of an innovation strategy. SAIIE, 2010.
Dodgson, M. The management of technological innovation: strategy and practice / M. Dodgson, D. Gann, A. Salter. – 2nd Edition. – UK : Oxford University Press, 2008.
Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс (основи інноваційного менеджменту) : підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2013. – 858 с.
Innovation management. – London : The Chartered Institute of Management Accountants, 2007.