КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ НА ЗОВНІШНІХ РИНКАХ: НОВІ ВИКЛИКИ Й МОЖЛИВОСТІ

  • Віктор Сабадаш Сумський державний університет
  • Петер Дж. Ставерманн Чханвонський національний університет
  • Руслана Пелещенко Сумський державний університет
Ключові слова: бізнес, зовнішньоекономічна діяльність, компанія, компетентність, конкуренція, продукт, рейтинг, ринок, торгівля

Анотація

У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.

Посилання

Burakovs’kiy, I., Movchan, V., Kuzyakiv, O., & others. (2016). Bila knyga: yak realizuvaty eksportnyi potentsial Ukrainy za umov globalizatsii. Propozytsii schodo polityky soryyannya rozvynru ukrains’kogo eksportu [White Book: how to Realize Ukraine's Export Potential in the Face of Globalization. Proposals for the Policy of Promoting the Development of Ukrainian Exports]. Kyiv: Instytut ekonomichnyh doslidjen’ ta politychnyh konsul’tatsii, “AF “Sergii Kozyakov ta Partnery”.

Doing Business. Retrieved from http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk- UA&id=232ba380-67ec-4689-a90e-f67da7840f9e&title=DoingBusiness.

Doing Business. Retrieved from http://www.doingbusiness.org/en/rankings.

Index of Economic Freedom. Retrieved from https://www.heritage.org/index/ranking.

Corruption Perceptions Index 2018. Transparency International International Secretariat. Berlin, Germany, 2019.

Statystychnyi zbirnyk “Zovnishnya torgivlya Ukrainy tovaramy ta poslugamy u 2017 rotsi”. (2018). [Statistical Collection “Ukraine's Foreign Trade in Goods and Services in 2017”]. Kyiv: State Statistics Service of Ukraine.

Economic Complexity Rankings (ECI). Retrieved from https://atlas.media.mit.edu/en/rankings/country/eci/.

The World Justice Project Rule of Law Index 2019. The World Justice Project. Washington, DC, USA.

Переглядів статті: 121
Завантажень PDF: 70
Опубліковано
2019-03-13
Як цитувати
Сабадаш, В., Ставерманн, П. Д., & Пелещенко, Р. (2019). КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ НА ЗОВНІШНІХ РИНКАХ: НОВІ ВИКЛИКИ Й МОЖЛИВОСТІ. Mechanism of an Economic Regulation, (1 (83), 79-89. https://doi.org/10.32782/10.21272/mer.2019.83.06
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА