ВПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ «БЛАКИТНОГО ОКЕАНУ» В АГРАРНОМУ СЕКТОРІ УКРАЇНИ

  • Надія Рощина Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського
  • Наталя Черненко Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського
Ключові слова: «червоний океан», «блакитний океан», стратегія, аграрний сектор, конкуренція, ринкова ніша

Анотація

У статті досліджено позиції України на світовому аграрному ринку та причини її екстенсивного розвитку. Розглянуто досвід аграрної політики Японії, який доцільно використати для створення та розвитку сільської виробничої інфраструктури України, стимулювання сільськогосподарських науково-дослідних робіт. Авторами зазначено, що iснують «Блакитні океани» – нові сфери та невідомі ділянки ринку. Натомість у «червоних океанах» кордони галузі визначені й погоджені, а правила конкуренції давно відомі. Тому компанії з «червоної території» намагаються витіснити конкурентів, щоб перетягнути на себе велику частину попиту. З часом ринок стає тіснішим, можливості для зростання і здобуття прибутку скорочуються, починається смертельна конкуренція, яка заливає океан червоним кольором. У «блакитних океанах» немає конкуренції, тому вони дають можливість зростати і отримувати прибуток. Для освоєння блакитних океанів потрібний творчий підхід, зазвичай вони виникають усередині «червоних», що розширює кордони галузі. У статті зазначено, що ця стратегія є актуальною для сучасної сфери прогнозування загроз в агросекторі, вона націлена на пошук нового, а не вивчення і розвиток старого. Особливу увагу приділено теоретичним аспектам застосування стратегії «блакитного океану» як інструменту стратегічного успіху в аграрному секторі. Проаналізовано основні переваги щодо застосування запропонованої стратегії. Зазначено, що разом із наведеними перевагами впровадження стратегії «блакитного океану» адекватне ставлення до процесу імплементації стратегічних орієнтирів на сучасному етапі економічних відносин вимагає від менеджменту підприємства розуміння стратегічної логіки як «червоного», так і «блакитного» океанів. У результаті дослідження доведено, що за умов упровадження представленої стратегії Україна має можливість як зберегти свої конкурентні переваги, так і створити окремий попит на продукцію ринку ІТ в агросекторі.

Посилання

30+ важных цифр о сельском хозяйстве Украины [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://businessviews.com.ua/ru/studies/id/cifry-i-fakty-o-selskom-hozjajstve-ukrainy-993/. (Актуально на 01.05.2018 г.).

Залога, З. М. Аграрний протекціонізм в Японії та проблеми продовольчої безпеки / З. М. Залога // Регіональна економіка. – 2009. – № 3. – С. 192–198.

Соловйова, Т. В. Стратегія «Блакитного океану» як нова форма ринкових відносин / Т. В. Соловйова // Магістеріум. Економічні студії. – 2014. – Випуск 56. – С. 102–105.

Чен, Ким У. Стратегия «голубого океана» / пер. с англ. / Ким У. Чен, Р. Моборн. – М. : HIPPO, 2005. – 727 с.

What is Blue Ocean Strategy? The Wall street journal official site [Electronic resource]. – Accessed mode : http://guides.wsj.com/management/strategy/what-is-blue-ocean-strategy/. (Available at 02.05.2018).

Chan, Kim W. Blue ocean strategy / Kim W. Chan, R. Mauborgne // Harvard business review. – 2004. – P. 5.

Chan, Kim W. Blue Ocean Strategy: From theory to practice / Kim W. Chan, R. Mauborgne // California management review. – 2005. – Vol. 47. – P. 110.

Привабливі пропозиції для японського бізнесу // Урядовий кур’єр. – 2009. – № 54.

Blue ocean strategy tools [Electronic resource]. – Accessed mode : http://www.blueoceanstrategy.com/concepts/#/tools. (Available at 01.05.2018).

Агробізнес у стилі smart [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://hub.kyivstar.ua/agrobiznes-u-stili-smart/. (Актуально на 01.05.2018 р.).

Японське «економічне диво» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://studme.com.ua/13021222/politekonomiya/yaponskoe_ekonomicheskoe_chudo.htm#500. (Актуально на 04.05.2018 р.).

«Как Cirque du Soleil стал лидером шоу-бизнеса с миллиардным оборотом» // Кореспондент. – 2013. – № 17–18.

Розумний агробізнес. Як українські IT-підприємці завойовують аграрний ринок [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.epravda.com.ua/publications/2016/03/10/584612/. (Актуально на 01.05.2018 р.).

Blue Ocean Strategy [Electronic resource]. – Accessed mode : https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Ocean_Strategy. (Available at 02.05.2018).

Стратегія Блакитного Океану [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://innovations.com.ua/ua/articles/13474/temp. (Актуально на 03.05.2018 р.).

Національні (державні) статистичні класифікації (класифікатори) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/work/klass200n.htm. (Актуально на 02.05.2018 р.).

Переглядів статті: 13
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2018-06-30
Як цитувати
Рощина, Н., & Черненко, Н. (2018). ВПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ «БЛАКИТНОГО ОКЕАНУ» В АГРАРНОМУ СЕКТОРІ УКРАЇНИ. Mechanism of an Economic Regulation, (2 (80), 6-13. https://doi.org/10.32782/10.21272/mer.2018.80.01
Розділ
ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В ЕКОНОМІЦІ