ЕКОНОМІЧНІ, СОЦІАЛЬНІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ ФАКТОРИ УСПІШНОГО РОЗВИТКУ СТАРТАП-ПРОЕКТІВ
Анотація
Глобалізація ринків та швидкі технологічні зміни створюють нові можливості для посилення розвитку підприємницької діяльності та значно впливають на конкурентне середовище бізнесу. Сучасна сфера економіки, яка заснована на знаннях та успіх стартапів може включати широкий спектр виробничих та фінансових методів, інноваційну діяльність та креативність, досвід та високу ефективність людських ресурсів. На відміну від України, політики країн Європейського Союзу та США спрямовані на забезпечення подальшого розвитку єдиного ринку, досягнення конкурентоспроможності та перспективних новітніх проектів, а не тільки зосередження на становленні більш сприятливого середовища для динамічної підприємницької діяльності. Покращення головних індикаторів державної економічної політики, розвиток національної економіки, ефективна зміна організаційної структури виробництва, розвиток інноваційної діяльності та системи освіти у сфері підприємництва та стартапів є розв’язанням проблем зайнятості як в кожному окремому регіоні, так і у державі в цілому та загалом. Модернізація усіх напрямків суспільної діяльності України можливі за умови інтегрованого входження новітніх поглядів та проектів до соціально-економічної системи країни. Відповідність трендам та унікальність - запорука успіху стартапу. Необхідно також підкреслити, що активне впровадження маркетингових стратегій значно збільшує шанси на успішний розвиток та фінансову підтримку стартап-проектів у майбутньому. Саме в такому випадку нагальною стає потреба в регулюванні та стимулюванні стартап-сфери, спираючись на досвід закордонних платформ та методик. Формування факторів просування успішного розвитку стартап-проектів є наразі дуже актуальним, оскільки саме досягнення в інноваційних проектах є необхідною умовою довгострокового економічного розвитку.
Посилання
Cooper, A. C., Gimeno-Gascon, F. J., & Woo, C. Y. (1994). Initial human and financial capital as predictors of new venture performance. Journal of Business Venturing 9 (5), 371-395.
Maxwell, A. L., Jeffrey, S. A., & Lévesque, M. (2011). Business angel early stage decision making, Journal of Business Venturing 26 (2), 212-225.
Omri, A., Frikha, M. A., & Bouraoui, M. A. (2015). An empirical investigation of factors affecting small business success. Journal of Management Development 34 (9), 1073-1093.
Toganel, A. R. M., & Zhu, M. (2017). Success Factors of Accelerator Backed Ventures: Insights from the Case of TechStars Accelerator Program.
Boyatzis, R. The Competent Manager: A Model for Effective Performance; John Wiley & Sons: New York, NY, USA, 1982.
Arruda, C., Nogueira, V. S., & Costa, V. (2013). The Brazilian entrepreneurial ecosystem of startups: an analysis of entrepreneurship determinants in Brazil as seen from the OECD pillars. Journal of Entrepreneurship and Innovation Management 2 (3), 17-57.
Characteristic features of a startup. [Electronic resource]. – Access mode: http://invest- program.com.ua/scho-take-startap/.
Cooper, A. C., Gimeno-Gascon, F.J., & Woo, C. Y. Initial human and financial capital as predictors of new venture performance. J. Bus. Ventur. 1994, 9, 371-395.
Covin, J., & Slevin, D. (1991). A conceptual model of entrepreneurship as firm behavior. Entrep. Theory Pract. 16, 7-26.
Dess, G., Ireland, R., Zahra, S., Floyd, S., Janney, J., & Lane, P. (2012). Emerging issues in corporate entrepreneurship. J. Manag. 29, 351-378.
Doruk, Ö. T., & Söylemezoğlu, E. (2014). The constraints of innovation in developing countries: Too many barriers to start ups? Procedia-Social and Behav. Sci. 150, 944-949.
Crockett, D. R., McGee, J. E, & Payne, G. T. (2013). Employing new business divisions to exploit disruptive innovations: the interplay between characteristics of the corporation and those of the venture management team. Journal of Product Innovation Management 30 (5), 856-879.
Drucker, P. (1985). Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles; Harper Business: New York, NY, USA.
Ries, E. (2011). The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, Crown Books.
European Startup Monitor 2019. [Electronic resource]. − Access mode: http://europeanstartupmonitor2019.eu/ESM_3.0Color.pdf.
Bertoni, F., Colombo, M. G., & Grilli, L. (2011). Venture capital financing and the growth of high- tech start-ups: disentangling treatment from selection effects. Research Policy 40 (7), 1028-1043.
Ahuja, G., & Morris Lampert, C. (2001). Entrepreneurship in the large corporation: a longitudinal study of how established firms create breakthrough inventions. Strategic Management Journal 22 (6–7), 521-543.
Heo, I. S., Sohn, S. Y., & Ji E. J. (2014). Effects of the matching fund program on IPO and bankruptcy of SMEs in Korea, Small Business Economics 42 (1), 117-129.
Carlos Nunes, J., Gomes Santana Félix, E., & Pacheco Pires, C. (2014). Which criteria matter most in the evaluation of venture capital investments? Journal of Small Business and Enterprise Development 21 (3), 505-527.
Suh, J. W., & Sohn, S. Y. (2016). Adaptive conjoint analysis for the vitalisation of angel investments by entrepreneurs. Technology Analysis & Strategic Management 28 (6), 677-690.
Khelil, N. (2016). The many faces of entrepreneurial failure, Insights from an empirical taxonomy. J. Bus. Ventur, 31, 72-94.
Kim, J., Kim, I., Han, S., Bowie, J. U., & Kim, S. (2012). Network rewiring is an important mechanism of gene essentiality change. Sci. Rep. 2, 900.
Lumpkin, G., & Dess, G. (1996). Clarifying the entrepreneurial orientation construct and linking it to performance. Acad. Manag. Rev., 21, 135-172.
Matsevich, O. A. A startup business plan – why and how? [Electronic resource]. – Access mode: http://procapital.ua/en/press_center/expert/biznes-plan-dlyastartapa-navisho-ta-yak-ubr/.
Song, M., Podoynitsyna, K., Van Der Bij, H., & Halman, J. I. (2008). Success factors in new ventures: a meta-analysis. Journal of Product Innovation Management 25 (1), 7-27.
Tripathi, N., Seppnen, P., Boominathan, G., Oivo, M., & Liukkunen, K. (2018). Insights into startup ecosystems through exploration of multivocal literature, Inf. Softw. Technol., doi: 10.1016/j.infsof.2018.08.005.
Almeida, P., Dokko, G., & Rosenkopf, L. (2003). Startup size and the mechanisms of external learning: increasing opportunity and decreasing ability? Research Policy 32 (2), 301-315.
Park, H. S. (2017). Technology convergence, open innovation, and dynamic economy. J. Open Innov. Technol., 3, 1-13.
Blank, S., & Dorf, B. (2012). The Startup Owner’s Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company, BookBaby.
Reid, S. E., Roberts, D., & Moore, K. (2015). Technology vision for radical innovation and its impact on early success. Journal of Product Innovation Management 32 (4), 593-609.
Smith, N., & Miner, J. (1983). Type of entrepreneur, type of firm, and managerial motivation: Implications for organizational life cycle theory. Strateg. Manag. J., 4, 325-340.
Teece, D. J., (2012). Dynamic capabilities: routines versus entrepreneurial action J. Manag. Stud. 49 (8), 1395-1401.
Tomy, S., & Pardede, E. (2018) From uncertainties to successful startups, a data analytic approach to predict success in technological entrepreneurship. Sustainability. 10, 602.
Ways to find investors in a startup project. [Electronic resource]. – Access mode: https://inventure.com/analytics/articles/10-proverennyh-skolov-najti-investora-v-proekt.
Wang, X., Edison, H., Bajwa, S. S., Giardino, C., & Abrahamsson, P. (2016). Key challenges in software startups across life cycle stages., in: International Conference on Agile Software Development, 48, (pp. 169–182), doi:10.1007/978-3-642-13054-0.