МЕТОДИ ЕКСПЕРТНИХ І ПРОГНОЗНИХ ОЦІНОК ОБСЯГІВ ЗБУТУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

  • Михайло Окландер Одеський національний політехнічний університет
  • Ірина Педько Одеський національний політехнічний університет
Ключові слова: прогнозування, збут, підприємства-виробники бетону, метод прогнозних оцінок експертів, метод прогнозних оцінок за аналогією

Анотація

У статті наведено науково-методичний інструментарій одержання прогнозів продажів нової продукції промисловими підприємствами-виробниками бетону. Визначено, що оцінювання збуту будівельних матеріалів найчастіше здійснюють на основі економічних факторів, не надаючи прогнозів зміни матеріалів і технологій виробництва. Обґрунтовано, що розвиток проривних технологій виробництва, не дозволяє промисловим підприємствам розробляти інноваційні маркетингові стратегії зростання. Доведено, що є недостатньо розробленими методики прогнозування продажів нової продукції промисловими підприємствами з вузькою товарною номенклатурою, до яких можна віднести підприємства-виробники бетону та виробів із бетону. Запропоновано два методи одержання прогнозів продажу нової продукції підприємств- виробників бетону: оцінок експертів різних груп і прогнозних оцінок за аналогією. Визначено цільові сегменти ринку збуту. Запропоновано залежності від динаміки ретроспективних даних із продажу готових бетонних сумішей та за наявності контракту на виробництво бетону використовувати два методи прогнозування: множення нормативних поставок на сезонний відсоток і множення рівномірних сезонних поставок на сезонний індекс виробництва бетону в регіоні.

Посилання

Сайт Украинский рынок бетона: тенденция к росту [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kanzas.ua/overview_mix/page_view/ Ukrainskii-rynok-betona-tendentsiya-k-rostu.

Сайт Рынок железобетонных изделий демонстрирует рост [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.investukr.com.ua/get-news/1866.

Биба, В. В. Стан та перспективи розвитку будівельної галузі України / В. В. Биба, В. С. Гаташ // Зб. наук. праць (галузеве машинобудування, будівництво). – Полтава : ПолтНТУ, 2013. – Вип. 4 (39), Том 2. – С. 3–9.

Сигел, Э. Ф. Практическая бизнес-статистика / Э. Ф. Сигел ; пер. с англ. ; под ред. А. П. Горбачика. – М. : Вильямс, 2008. – 1056 с.

Ханк, Д. Э. Бизнес-прогнозирование ; 7-е издание / Д. Э. Ханг, Д. У. Уичерн, А. Дж. Райтс. – М. : Вильямс, 2003. – 665 с.

Янковий, О. Г. Маркетингове дослідження ринків збуту автомобілебудівних підприємств України [Електронний ресурс] / О. Г. Янковий, О. І. Яшкіна // Економіка: реалії часу. Науковий журнал. – 2014. – № 5 (15). – С. 70–75. – Режим доступу : http://economics.opu.ua/files/ archive/2014/n5.html.

Маркетинг : підручник / А. Ф. Павленко, І. Л. Решетнікова, А. В. Войчак та ін. ; за наук. ред. д-ра екон. наук., проф., акад. АПН України А. Ф. Павленка ; кер. авт. кол. д-р екон. наук, проф. І. Л. Решетнікова. – К : КНЕУ, 2008. – 600 с.

Маркетинг : підручник ; 4-те вид. / В. Руделіус, О. М. Азарян, О. А. Виноградов та ін. – К. : Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні, 2009. – 648 с.

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2016-03-30
Як цитувати
Окландер, М., & Педько, І. (2016). МЕТОДИ ЕКСПЕРТНИХ І ПРОГНОЗНИХ ОЦІНОК ОБСЯГІВ ЗБУТУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ. Mechanism of an Economic Regulation, (1 (71), 69-77. вилучено із http://mer-journal.sumy.ua/index.php/journal/article/view/363
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА