INTERNET PLATFORM AS THE BASIS FOR INDUSTRIAL PRODUCTS EFFECTIVE PROMOTION
Abstract
The article clarifies the definition of an Internet platform. The main markets are identified where the use of Internet platforms would be most appropriate. The existing definition of Internet platforms is analyzed and the author’s vision is proposed, which is based on the research. The main characteristics of the Internet platform for the promotion of industrial goods are highlighted. It is noted that in the modern world of digital technologies, Internet platforms have wide opportunities and prospects for application by domestic industrial enterprises. The main purpose of the existence of Internet platforms is to help enterprises whose goal is to enter global markets. Due to the high technical level, their implementation can significantly increase the speed of logistics operations, increase the efficiency of activities (communication, logistics, innovation, investment, etc.), improve its quality (thanks to customization), realize unique after-sales service opportunities for various markets, various target consumer groups, etc. The use of Internet platforms by industrial enterprises is, on the one hand, aimed at establishing mutually beneficial relations with stakeholders, and on the other, at coordinating the company's internal business processes with external capabilities and threats. The author formulated the main features of the creation and use of Internet platforms for the promotion of industrial products, identified the business processes of an industrial enterprise when using an Internet platform. Separately, a structural diagram of the business processes of an industrial enterprise using the Internet platform is proposed.
References
Україна 2030Е – країна з розвинутою цифровою економікою / В. Фіщук та ін. Український інститут майбутнього : веб-сайт. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html (дата звернення: 09.12.2019).
Вебер Л. Эффективный маркетинг в Интернете. Социальные сети, блоги, Твиттер и другие инструменты продвижения в сети. Изд-во: Манн, Иванов и Фербер. 2010. 320 с. URL: http://www.management.com.ua/marketing/mark201.html (дата звернення: 09.12.2019).
Нільсен Р. К. Влада інтернет-платформ. URL: https://ua.ejo-online.eu/4111/tsyfrovi-media/vlada-internet-platform (дата звернення: 09.12.2019).
Григорьев Н. Ю., Шаройко Ф. В. Управление коммуникационными платформами как способ продвижения бренда. Экономика: вчера, сегодня, завтра. 2019. Т. 9. № 6А. С. 202–211. URL: http://publishingvak.ru/file/archiveeconomy-2019-6/24-grigorev-sharoiko.pdf (дата звернення: 09.12.2019).
Мальцева, О. П. Коммуникационные интернет-платформы как инструмент маркетинга Альманах теоретических и прикладных исследований рекламы. 2012. №2 (4). С. 32–41. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kommunikatsionnye-internet-platformy-kak-instrument-marketinga/viewer (дата звернення: 09.12.2019).
Національна платформа малого та середнього бізнесу: веб-сайт. URL: https://platforma-msb.org/ (дата звернення: 09.12.2019).
В Україні запуcтили інтернет-платформу, що сприятиме розвитку бізнесу. Укрінформ: мультимедійна платформа іномовлення України. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric- economy/2537320-v-ukraini-zapuctili-internetplatformu-so-spriatime-rozvitku-biznesu.html (дата звернення: 09.12.2019).
Платформа промислових підприємств Львівської області. URL: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_TemjvzasbDBq3JoXV4854wNBKIR3sibwxPTdb25i8/edit#gid=282356558 (дата звернення: 09.12.2019).
Торговая интернет-платформа. Инвестиционные предложения: инвестиционные проекты, стартапы, продажа готового бизнеса. Іnventure: веб-сайт. URL: https://inventure.com.ua/investments/torgovayainternet-plaftorma-ukrbiznes (дата звернення: 09.12.2019).
Наказ МОН України Про затвердження Регламенту роботи Національного репозитарію академічних текстів від 04.07.2018 р. № 707 // Веб-сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0858-18/ed20180704#n21 (дата звернення: 09.12.2019).
Fishchuk, V., Matiushko, V., Cherniev, Ye., Yurchak, O., Lavryk, Ya. & Amelin, A. (2019). Ukraine 2030E – a country with a developed digital economy. Ukrainian Institute of the Future: website. Retrieved from https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html [іn Ukrainian].
Weber, L. (2009). Marketing to the Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Nielsen, R. K. (2019). The Power of Platforms. Retrieved from https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/risj-review/lecture-power-platforms.
Grigor`ev, N. Yu. & Sharoiko, F. V. (2019). Management of communication platforms as a way of brands promoting. Economics: Yesterday, Today and Tomorrow, Vol. 9, 6A, 202–211. Retrieved from http://publishing-vak.ru/file/archive-economy-2019-6/24-grigorev-sharoiko.pdf [in Russian].
Maltseva, O. P. (2012). Internet communication platforms as a marketing tool. Almanakh teoreticheskikh i prikladnykh issledovanij reklamy (Almanac of Theoretical and Applied Advertising Research), 2(4), 32–41. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/kommunikatsionnye-internet-platformy-kak-instrument-marketinga/viewer [in Russian].
National platform for small and medium business. Retrieved from https://platforma-msb.org/ [іn Ukrainian].
Ukrinform: Ukrainian multimedia platform for broadcasting (2018). In Ukraine was launched an Internet platform that will promote business development. Retrieved from https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/2537320-v-ukraini-zapuctili-internetplatformu-so-spriatimerozvitkubiznesu.html [іn Ukrainian].
Platform of industrial enterprises of Lviv region. Retrieved from https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_TemjvzasbDBq3JoXV4854wNBKIR3sibwxPTdb25i8/edit#gid=282356558 [іn Ukrainian].
Іnventure. (2017). Internet trading platform. Investment proposals: investment projects, startups, sale of ready-made business. Retrieved from https://inventure.com.ua/investments/torgovaya-internet-plaftorma-ukrbiznes [in Russian].
Nakaz Ministerstva osvity ta nauky Ukrainy Pro zatverdzhennia rehlamentu roboty natsionalnoho repozytariiu akademichnykh tekstiv vid 04.07.2018 № 707. (Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine About Approval of the Regulations of the National Repository of Academic Texts from 04.07.2018 № 707). (2018). Verkhovna Rada of Ukraine. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z085818/ed20180704#n21 [іn Ukrainian].