THE MANAGEMENT OF THE COMPETITIVENESS OF THE PRINTING INDUSTRY ENTERPRISE POTENTIAL
Abstract
This research paper analyses the competitiveness of the printing industry enterprise potential and formed recommendations for its improvement. On the basis of strategic analysis to assess the competitiveness of the enterprise potential identified the main reasons for the low level of competitiveness of products and businesses in general and the necessity of its improving. Proposed the main ways to increase the competitiveness of enterprise and products. Identified the possibility of reducing the cost of production due to the introduction of new technologies, efficient use of production areas and successful marketing activities. The main result of implementing the proposed measures will be raising the level of competitiveness of individual enterprise.
References
Лебеденко, М. С. Особливості розвитку поліграфічного ринку України [Електронний ресурс] / М. С. Лебеденко // Економічний простір. – 2009. – № 30. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Ekpr/2009_30/Statti/9.pdf.
Німці витрачають на книжки в 40 разів більше за українців [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://litakcent.com/2012/12/27/nimci_vytrachajut_na_knyzhky_v_40_raziv_bilshe_za_ukrajinciv.
Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrstat.org/uk.
Стратегічне управління : навчальний посібник / Л. Є. Довгань, Ю. В. Каракай, Л. П. Артеменко – К. : Центр навчальної літератури, 2009. – 440 с.
Должанський, І. З. Конкурентоспроможність підприємства : навч. посібник / І. З. Должанський, Т. О. Загорна. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
Смит, А. Исследование о природе и причинах богатства народов / А. Смит. – М. : Соцэкгиз, 1962. – 432 с.
Портер, М. Международная конкуренция / М. Портер ; пер. с англ. В. Д. Щетинина. – М. : Международные отношения, 1993. – 896 с.
Юданов, А. Ю. Конкуренция: теория и практика / А. Ю. Юданов. – М. : Издательство ГНОМ и Д, 2001. – 304 с.
Економічна діагностика : навчальний посібник / Т. Ф. Косянчук, В. В. Лук’янова, Н. І. Майорова, В. В. Швид ; за заг. ред. Т. Ф. Косянчук. – Львів : Новий світ 2000, 2007. – 452 с.
Азоев, Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М. : Центр экономики и маркетинга, 1996. – 208 с.
Ермолов, М. О. Чем отличается конкурентоспособность фирмы от конкурентоспособности товара / М. О. Ермолов. – М. : Мысль, 1990. – 229 с.
Lebedenko M. S. (2009), “Features of the printing market of Ukraine,” Ekonomichnyi prostir, 30, http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Ekpr/2009_30/Statti/9.pdf. (In Ukrainian)
Germans spend on books 40 times more than the Ukrainian, http://litakcent.com/2012/12/27/nimci_vytrachajut_na_knyzhky_v_40_raziv_bilshe_za_ukrajinciv. (In Ukrainian)
State Statistics Service of Ukraine, http://ukrstat.org/uk. (In Ukrainian)
Dovgan, L. E., Karakay U. V., Artemenko L. P. (2009), Strategic management, Kyiv, Tsentr navchalnoi literatury. (In Ukrainian)
Dolzhanskiy, I. Z. & Zahorna, T. O. (2006), Competitiveness of the enterprise, Kyiv, Tsentr navchalnoi literatury. (In Ukrainian)
Smith, A. (1962), An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations, Moscow, Sotsekhis. (In Russian)
Porter, M. (1993), Competitive Advantage of Nations, Moscow, Mezhdunarodnie otnosheniia. (In Russian)
Yudanov, A. U. (2001), Competition: Theory and Practice, Moscow, Hnom i D. (In Russian)
Kosyanchuk, T. F. (2007), Economic diagnosis, Lviv, Novyi svit 2000. (In Ukrainian)
Azoev, G. L. (1996), Competition: analysis, strategy and practice, Moscow, Tsentr ekonomiki i marketinha. (In Russian)
Yermolov, M. O. (1990), What distinguishes the company's competitiveness on the competitiveness of goods, Moscow, Mysl. (In Russian)