ПРАКТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Стаття присвячена оцінюванню конкурентоспроможності діючого підприємства середнього бізнесу та обґрунтуванню заходів підвищення його конкурентоспроможності в умовах кризи. Для визначення основних факторів що впливають на рівень конкуренції підприємства, був проведений SWOT-аналіз і відповідно складений профіль зовнішнього середовища для ТОВ «Двері Білорусії» (м. Київ). У роботі проведене оцінювання підприємства та пошук шляхів до покращення його діяльності за допомогою методу балів та бенчмаркінгу. В роботі економічно обґрунтовано вибір постачальників сировини з метою укладання нових контрактів та збільшення обсягів продажу. Запропоновані основні шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства і продукції в умовах кризи. Виявлена можливість зменшення собівартості продукції за рахунок скорочення транспортних витрат, витрат на сировину і матеріали та підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок вдалої маркетингової діяльності.
Посилання
Портер, М. Международная конкуренция / М. Портер ; пер. с англ. В. Д. Щетинина. – М. : Международные отношения, 1993. – 896 с.
Фатхутдинов, Р. А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление / Р. А. Фатхутдинов. – М. : ИНФРА-М, 2000. – 312 с.
Азоев, Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М. : Центр экономики и маркетинга, 1996.– 208 с.
Міжнародний маркетинг / А. А. Мазаракі, Т. І. Чаюн, Т. М. Мельник. – К. : Київський державний торг.-економічний ун-т, 2005. – 306 с.
Должанський, І. З. Конкурентоспроможність підприємства : навч. посібник / І. З. Должанський, Т. О. Загорна. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
Конкурентоспроможність підприємства : оцінка рівня та напрями підвищення : монографія / за ред. О. Г. Янкового. – Одеса : Атлант, 2013.– 470 c.
Стратегічне управління маркетинговою діяльністю : монографія / Л. В. Балабанова – Донецьк, 2012. – 249 c.
Сумець, О. М. Оцінка конкурентоспроможності сучасного промислового підприємства : [навч-практ. посіб.] / О. М. Сумець, О. Є. Сомова, Є. Ф. Пєліхов ; 2-ге видання, перероб. та доповн. – К. : Професіонал, 2009. – 280 с.
Стратегічне управління: навчальний посібник. / Л. Є. Довгань, Ю. В. Каракай, Л. П. Артеменко. – К. : Центр навчальної літератури, 2009. – 440 с.
Економічна діагностика: навчальний посібник / Т. Ф. Косянчук, В. В. Лук’янова, Н. І. Майорова, В. В. Швид ; за заг. ред. Т. Ф. Косянчук. – Львів : Новий світ, 2007. – 452 с.
Porter, M. (1993), Competitive Advantage of Nations, Moscow, Mezhdunarodnie otnosheniia. (In Russian)
Fatkhutdinov, R. A. (2000), Competitiveness: economics, strategy, management, Moscow, INFRA-M. (In Russian)
Azoev, G. L. (1996), Competition: analysis, strategy and practice, Moscow, Tsentr ekonomiki i marketinha. (In Russian)
Mazarakі, A. A., Chayun, T. І., Melnyk ,T. M. (2005), International Marketing, Kyiv, KDTEU. (In Ukrainian)
Dolzhanskiy, I. Z. & Zahorna, T. O. (2006), Competitiveness of the enterprise, Kyiv, Tsentr navchalnoi literatury. (In Ukrainian)
Yankovyi, O. G. (2013), Competitiveness of enterprises: assessment of levels and increase directions. Odessa, Atlant. (In Ukrainian)
Balabanova, L. V. (2012), Strategic management of marketing activities, Donetsk. (In Ukrainian)
Sumets, O. M., Somova, O. E., Pielikhov, E. F. (2009), Evaluation of the competitiveness of modern industrial enterprise, Кyiv, Professional. (in Ukrainian).
Dovgan, L. E., Karakay, U. V., Artemenko, L. P. (2009), Strategic management, Kyiv, Tsentr navchalnoi literatury. (In Ukrainian)
Kosyanchuk, T. F. (2007), Economic diagnosis, Lviv, Novyi svit 2000. (In Ukrainian)