PROBLEMS OF TEACHING COURSES IN ECONOMICS AT UKRAINIAN HEIS
Abstract
The paper explores the challenges of higher education modernization in Ukraine in the context of gaining relevant competences by the students of economics. Current changes, as well as all the previous ones, are launched under the state guidance. Teaching business and economics students is crucial for modern state educational policy in the country. The authors suggest ways to enhance students’ motivation for learning economics through implementing innovative educational technologies. They focus much attention on blended learning as an effective tool. Main advantages and problems of e- learning are considered. The article can be useful for teachers, educational officials, scientists, post- graduates, etc.
References
Васильєв, А. В. ІТ-забезпечення діяльності інноваційного університету: досвід українського вишу / А. В. Васильєв. – Суми : СумДУ, 2016.
Експеримент з апробації змішаного навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://exp.sumdu.edu.ua.
Кухаренко, В. М. Теорія та практика змішаного навчання / В. М. Кухаренко. – Харків : НТУ «ХПІ», 2016.
Лозинська, Т. М. Інноваційні аспекти управління підприємствами аграрної сфери / Т. М. Лозинська. – Полтава : РВВ ПДАА, 2011.
Медведєв, І. А. Державне управління комплексом неперервної професійної освіти (на прикладі Сумської області) / І. А. Медведєв. – Тростянець : Тростянецька районна друкарня, 2006.
Понікаров, В. Д. Авторські права та інтелектуальна власність / В. Д. Понікаров, О. О. Єрмоленко, І. А. Медведєв. – Харків : ВД «Інжек», 2008.
Сігова, В. І. Системи високих технологій / В. І. Сігова, В. Г. Хижняк, І. А. Медведєв, А. А. Бобришев. – Суми : Ніко, 2012.