СУЧАСНА РЕГІОНАЛЬНА ПРИВАБЛИВІСТЬ ПРОЕКТІВ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ
Анотація
Постановка проблеми. Останні десять років показали, що корпоративний акцент виключно на максимізацію прибутку є не найкращою стратегією для довгострокового зростання і стійкості. Тиск з боку стейкхолдерів, а також пошук нових джерел доходів породили створення концепції спільних цінностей Майкла Портера. Ця концепція повинна одночасно забезпечувати створення прибутку і вирішення нагальних соціальних проблем. Підхід до вирішення проблеми. У статті представлені власні дослідження, що базуються на методології ініціативи спільних цінностей. Методом аналізу даних є порівняльні дослідження, зокрема, міжрегіональні порівняння, а також крос-порівняння регіонів з соціальними проблемами. Були проаналізовані унікальні приклади ініціатив спільних цінностей у вигляді баз даних з описом 164 реалізованих корпоративних проектів по всьому світу, що розглянуті як за географічними регіонами, так і з позиції соціальних питань. Оскільки поняття «спільні цінності» є відносно новим, варто контролювати і оцінювати свої проекти та їх результати. У даній статті основна увага приділяється порівняльному аналізу регіонів, а саме їх привабливості для проектів спільних цінностей. Проведено перехресне порівняння регіонів, розкрито і вирішено соціальні проблеми. Науково-дослідні питання такі: Чи існують регіони більш привабливі для проектів спільних цінностей, ніж інші? Яка позиція Європи? Яка позиція Центральної та Східної Європи? В основному, які соціальні проблеми вирішується за допомогою глобальних проектів спільних цінностей? У статті представлено результати аналізу, щодо соціальних питань, які вирішуються в рамках реалізації проектів спільних цінностей, а також представлені результати щодо регіонального розподілу проектів і, нарешті, подано перехресний аналіз, що враховує, як соціальні та регіональні фактори. Результати дослідження. В результаті проведеного аналізу виявлено певний розподіл регіонів. Проекти спільних цінностей у більшій мірі реалізуються на глобальному рівні, у Південній та Центральній Америці, країнах Карибського басейну, Північній Америці, Африці та Азії. На решті території такі проекти не знаходять підтримки. З точки зору вирішення соціальних питань, більшість проектів орієнтовані на розвиток громад, освіти, включаючи розвиток трудових ресурсів, здоров'я і харчування. З точки зору вирішення соціальних питань, питання розвитку громад є одним із найбільш часто вирішуваних у всіх регіонах по всьому світу. Вирішення будь-яких інших соціальних проблеми приділяють уваги тільки в деяких регіонах. Перше питання дослідження стосувалося того, чи є країни, які найбільш приваблюють проекти спільних цінностей, порівняно із іншими. Відповідь: так, оскільки аналіз проектів показав певний розподіл регіонів. В той час, коли в деяких регіонах проекти спільних цінностей реалізуються, в інших регіонах ні. Найбільш привабливими є проекти глобального масштабу. Деякі специфічні регіони, такі як Південна Америка, Центральна Америка, країни Карибського басейну, Північна Америка, Африка та Азія також тяжіють до проектів спільних цінностей. Щодо Північної Америки, то цей регіон оточений країнами, що розвиваються і розвиненими країнами. Друге питання дослідження – "Яка позиція Європи, а особливо країн Центральної та Східної Європи?". Європейські країни майже не цікавлять проекти спільних цінностей. Низький інтерес продемонстрували також Австралія, Нова Зеландія, країни південної частини Тихого океану, Західної і Східної Європи, Росії і Центральної Азії, і зовсім ніякого інтересу не було з боку країн Близького Сходу і Північної Африки. Третє питання – "Яка соціальна проблема вирішується в основному проектами спільних цінностей глобального рівня?" Аналіз показав, що в основному були реалізовані проекти глобального рівня, а особливу увагу привернули проекти, направлені на вирішення соціальних питань, проекти у сфері здоров'я, харчування та освіти, а також проекти щодо розвитку трудових ресурсів. Оскільки ці проекти мають глобальний характер, це свідчить про те, що органи державного управління на глобальному рівні залучають бізнес для вирішення соціаль.
Посилання
Bockstette, V. Creating Shared Value: A How-to Guide for the New Corporate (R)evolution [Electronic resource] / V. Bockstette, M. Stamp, 2011. – Accessed mode : http://www.fsg.org (Accessed April, 20th, 2016).
Бурич, І. В. Наукові підходи до формування портфеля інвестиційно-інноваційних проектів у контексті сталого розвитку регіону / I. В. Бурич // Механізм регулювання економіки. – 2015. – № 2 (68). – С. 115–121.
Дегтярьова, І. Б. Економічні та фінансові інструменти забезпечення сталого регіонального розвитку: досвід ЄС / I. Б. Дегтярьова, O. I. Мельник, Ю. В. Романченко // Механізм регулювання економіки. – 2014. – № 3 (65). – С. 18–27.
Goel, A. A New Type of Sustainable Development: Embracing Shared Value [Electronic resource] / A. Goel. – Accessed mode : http://www.huffingtonpost.com/akash-goel/a-new-type-of-sustainable_b_7469720.html (Accessed April, 8th, 2016).
Grayson, D. Corporate Social Opportunity!: 7 Steps to Make Corporate Social Responsibility Work for Your Business / D. Grayson, A. Hodges. – Greenleaf Publishing, 2004. 6. Hart, S. L. Creating sustainable value. The Academy of Management Executive / S. L. Hart, M. B. Milstein. – 2003. – № 17(2). – Р. 56–67.
Longo, M. Shared Value in Chile. Increasing Private Sector Competitiveness by Solving Social Problems [Electronic resource] / M. Longo, D. Smith, M. Murray, A. K. Grindle, (n.d.). – Accessed mode : http://www.fsg.org/publications/shared-value-chile (Accessed May, 1st, 2016).
Мельник, Л. Г. Сестейновая экономика как основа перехода к сестейновому развитию / Л. Г. Мельник // Механизм регулирования экономики. – 2014. – № 4 (66). – С. 9–23.
Peterson, K. Competing by Saving Lives: How Pharmaceutical and Medical Device Companies Create Shared Value in Global Health, FSG [Electronic resource] / K. Peterson, S. Kim, M. Rehrig and M. Stamp, 2012. – Accessed mode : http://www.fsg.org/publications/competing-saving-lives-0 (Accessed April, 1st, 2016).
Porter, M. E. The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy / M. E. Porter, M. R. Kramer // Harvard Business Review, December 2002.
Porter, M. E. Strategy & Society. The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility / M. E. Porter, M. R. Kramer // Harvard Business Review, December 2006.
Porter, M. E. Creating Shared Value. How to reinvent capitalism – and unleash a wave of innovation and growth / M. E. Porter, M. R. Kramer // Harvard Business Review. – 2011. – № 89(1/2). – Р. 6–77.
SV Case Examples database. Shared Value Case Examples database. Shared Value Initiative [Electronic resource], 2016. – Accessed mode : http://sharedvalue.org/example-listing?keys=&field_industries_tid=All&field_geography_tid=All&field_resource_social_issue_tid=1776&sort_by=created&sort_order=ASC
Bockstette, V., & Stamp, M. (2011), Creating Shared Value: A How-to Guide for the New Corporate (R)evolution, http://www.fsg.org (Accessed April, 20th, 2016) (In English).
Burych, I. V. (2015), Naukovi pidxody do formuvannya portfelya investycijno-innovacijnyx proektiv u konteksti stalogo rozvytku region, Mekhanizm Rehuluvannya Economiky, 2 (68), 115–121. (In Ukrainian).
Dehtyarova, I. B., Melnyk, O. I., & Romanchenko, Y. V. (2014), Ekonomichni ta finansovi instrumenty zabezpechennya staloho rehional'noho rozvytku: dosvid YeS, Mekhanizm Rehuluvannya Economiky, 3 (65), 18–27. (In Ukrainian).
Goel, A., 2015. A New Type of Sustainable Development: Embracing Shared Value, http://www.huffingtonpost.com/akash-goel/a-new-type-of-sustainable_b_7469720.html (Accessed April, 8th, 2016) (In English).
Grayson, D., & Hodges, A. (2004), Corporate Social Opportunity!: 7 Steps to Make Corporate Social Responsibility Work for Your Business. Greenleaf Publishing, 2004. (In English).
Hart, S. L., & Milstein, M. B. (2003). Creating sustainable value, The Academy of Management Executive, 17(2), 56–67. (In English).
Longo, M., Smith, D., Murray, M., Grindle, A. K. (n.d.). Shared Value in Chile. Increasing Private Sector Competitiveness by Solving Social Problems, http://www.fsg.org/publications/shared-value-chile (Accessed May, 1st, 2016) (In English).
Melnyk, L. G. (2014), Sesteynovaya ekonomika kak osnova perehoda k sesteynovomu razvitiyu, Mekhanizm Rehuluvannya Economiky, 4 (66), 9–23. (In Russian).
Peterson, K., Kim, S., Rehrig, M. and Stamp, M. (2012), Competing by Saving Lives: How Pharmaceutical and Medical Device Companies Create Shared Value in Global Health, FSG, http://www.fsg.org/publications/competing-saving-lives-0 (Accessed April, 1st, 2016) (In English).
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2002), The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy, Harvard Business Review, December 2002. (In English).
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2006), Strategy & Society. The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, Harvard Business Review, December 2006. (In English).
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2011), Creating Shared Value. How to reinvent capitalism – and unleash a wave of innovation and growth, Harvard Business Review, 89(1/2), 62–77. (In English).
SV Case Examples database (2016), Shared Value Case Examples database. Shared Value Initiative, http://sharedvalue.org/example-listing?keys=&field_industries_tid=All&field_geography_tid=All&field_resource_social_issue_tid=1776&sort_by=created&sort_order=ASC (In English).