КРЕАТИВНА ЕКОНОМІКА ЯК ОСНОВА ІНТЕГРОВАНОГО РОЗВИТКУ МІСТ УКРАЇНИ
Анотація
У статті обґрунтовано необхідність поширення в Україні концепції сталого цілісного міського розвитку та функціонування креативних індустрій як засобів реновації міст, яким притаманні кризові економічні та демографічні тенденції. Розглянуто основні характеристики креативної економіки, досліджено позитивні для міського розвитку результати її запровадження у зарубіжних країнах, зокрема Великобританії, Німеччині та США. Обґрунтовано, що креативні індустрії створюють нові робочі місця, сприяють диверсифікації економіки і формуванню комфортного міського середовища. Проаналізовано економічну ситуацію та демографічні тенденції у м. Полтави і окреслено перспективні напрями розвитку креативних індустрій у ньому. Здійснено прогнозування демографічної ситуації у місті до 2050 р. за умов збереження існуючих тенденцій та при реалізації концепції інтегрованого розвитку міста, орієнтованої на розвиток креативної економіки.
Посилання
Лейпцизька Хартія «Міста Європи на шляху сталого розвитку» [Eлeктpoнний pecуpc]. – Peжим дocтупу : http://www.auc.org.ua/novyna/leypcyzka-hartiya-mista-yevropy-na-shlyahu- stalogo-rozvytku-neoficiynyy-pereklad-amu.
The Creative Economy. Business Week (Special double issue: The 21st century corporation), 2000. – Р. 1–5.
Лэндри, Ч. Креативный город [Элeктpoнный pecуpc] / Ч. Лэндри. / пер. с англ. – 2005. – Peжим дocтупа : http://www.twirpx.com/file/1493250/.
Howkins, J. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas / J. Howkins. – NY : The Penguin press. – 2001.
Liverpool [Electronic resource]. – Accessed mode : https://en.wikipedia.org/wiki/Liverpool.
Department for culture, media and sport. Creative Industries Economic Estimates [Electronic resource]. – 2011. – Accessed mode : http://www.culture.gov.uk/images/research/Creative- Industries-Economic-Estimates-Report-2011-update.pdf.
Federal Ministry of Economics and Technology. Culture and Creative Economies in Germany: Summary (Research Report № 577) [Electronic resource]. – 2009. – Accessed mode : http://www.kulturwirtschaft.de/wpcontent/uploads/2009/03/german_cci_en_summary_0903231.pdf.
Флорида, Р. Креативный класс: люди, которые меняют будущее [Элeктpoнный pecуpc] / Р. Флорида / пер. с англ. – 2005. – Peжим дocтупа : http://www.twirpx.com/file/745279.
Florida, R. Cities and the Creative Class in Asia / R. Florida // The Atlantic cities. – 2011. – Nov. 17. – р. 12.
Throsby, D. The economics of cultural policy / D. Throsby. – Cambridge University Press, 2010.
Potts, J. Creative Industries and Economic Evolution [Electronic resource] / J. Potts. – 2011. – Accessed mode : http://www.culture-21.com/2011/10/17/creativeindustries-and-economic-evolution/.
Антошкіна, Л. І. Креативні індустрії: проблеми і перспективи розвитку [Eлeктpoнний pecуpc]. – 2010. – Peжим дocтупу : http://ir.kneu.kiev.ua:8080/bitstream/2010/1783/1.
Вахович, І. М. Розвиток креативних індустрій: регіональний вимір / І. М. Вахович, О. М. Чуль. – Луцьк : Вежа-Друк, 2014.
Мацевич, И. Я. Креативное общество: в поисках релевантной социальной теории / И. Я. Мацевич // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2010. – № 2. – С. 98–111.